На Черкащині перевізники відмовляються працювати через жахливі дороги [ Редагувати ]
Під Черкасами перевізники відмовляються від деяких маршрутів через погані дороги. Їх роками, як і на більшості території України, не ремонтували, бо держава не виділяла грошей, кажуть чиновники.
А тепер, згідно з новими законами, дорогами має опікуватися місцева влада. Скільки коштів треба на ремонт шляхів і де їх шукатимуть, з’ясовували наші кореспонденти.
По цій дорозі - не те що машиною не проїхати, пішки - не пройти. Пенсіонер Олександр Короткий зіпсував тут уже два велосипеди.
А скільки машин залишили тут глушники та колеса, годі й лічити! Востаннє цю дорогу ремонтували років 10 тому.
"Тут перед виборами, були виборами. Я не знаю скільки, не цікавився, тут КрАЗи и КАМАЗи, відсів сюди, я не знаю скільки машин викидали, канави засипали, зараз де той відсів? Немає", - розповідає житель села Вергуни Олександр Короткий.
Автобуса тут практично не побачиш. АТП бояться виводити їх у рейси. А ті, хто все ж виходять на маршрут, пасажирів беруть не всіх - тільки з грошима.
"Просять, щоб зайвий раз пенсіонерів не катати, бо інший раз їдуть, щоб місце занять. І я прошу, та не дуже слухаються, не катайтесь - менше буде ламатися автобус", - розповідає водій автобуса Олександр Новосилетський.
Нещодавно перевізники і взагалі висунули ультиматум. Мовляв, якщо дорогу не відремонтують, у Вергуни більше жоден автобус не заїде. У сільраді виправдовуються - це не в їхній компетенції.
"Власник цієї дороги, служба автомобільних шляхів області, а витрачання коштів, це нецільове використання коштів. Тут зовсім інша стаття відповідальності за бюджет і ми не маємо права цього робити", - пояснює селищний голова Вергунів Микола Дегтяр.
Це - будівля служби утримання доріг Черкаської області. Нагадує режимний об'єкт, на вході дві камери спостереження та домофон. Секретар намагається викликати керівництво.
Один із заступників начальника пояснює, мовляв грошей на ремонт дороги не було і поки не передбачається. Ремонт одного кілометра коштує від 8 до 10 мільйонів гривень.
Оскільки дорога місцевого значення, витрачати такі суми ніхто не буде. Та й сенсу шукати кошти немає, уряд планує передати такі дороги на баланс місцевих бюджетів.
"Акциз, котрий повинен залишитись тепер на місцях. Він може бути використаний в тому числі на дороги і це рішення приймає безпосередньо місцева громада", - пояснює заступник начальника Служби з утримання автодоріг в Черкаській області Ігор Прядун.
Цей закон Верховна Рада ухвалила 2 червня. Але коли він запрацює, поки не відомо.
Примітно, що жителі сусіднього з Вергунами села Білозір’я вирішили не чекати милостині від влади, ні місцевої, ні столичної. Вони просто зібрали гроші, придбали цемент і залатали всі ями.