Хто винний у транспортному колапсі в Черкасах? [ Редагувати ]
Транспортний колапс у Черкасах. Власники маршруток оголосили безстроковий страйк. Скільки вони хочуть отримувати за одну поїздку? Знає Станіслав Кухарчук.
Ця неділя стала для Юрія найспекотнішою за останні місяці. Роботи у водія тролейбуса у вихідний день - як у час пік. Через відсутність на рейсах маршруток, тролейбуси працюють без відпочинку. "Електротранс" хоч і подвоїв кількість машин на маршрутах, але з таким потоком пасажирів впоратися складно.
"Три зупинки до Пастерівської і вже повний, звідти до Путейка - теж вже повний і нема куди брати - всі хочуть їхати, а хтось залишається, що зробиш", - говорить Юрій, водій тролейбусу.
На зупинках утворилися довжелезні черги. Люди чекають на транспорт по 30-40 хвилин. І це - в центрі міста. Виїхати з віддалених спальних районів майже неможливо.
Страйк маршрутників став для багатьох містян несподіванкою. Одночасно всі дев'ятеро міських перевізників відмовилися випускати автобуси на маршрути. Вони вимагають від влади збільшити вартість проїзду з 4 гривень до п'яти.
Чиновники наполягають на поліпшенні якості послуг. Боротьба за одну гривню точиться у Черкасах вже майже рік. Ще в лютому підприємці самовільно на дві години залишили містян без маршруток, але безрезультатно для себе. Вартість проїзду відтоді не підвищувалась, але і якість не покращилась, констатують черкащани.
"Чи один, чи два тільки працюють. Тобто, там маршрутки ходять за розкладом, маршрутки мають оголошення зупинок, мають якісний рухомий склад. Все інше - це так, на них небезпечно їздити", - говорить Віра Сапожнікова, жителька Черкас.
Цього разу перевізники вирішили йти до кінця - страйк маршруток триватиме до підвищення вартості проїзду. Перекрити всі маршрути лише тролейбусами місто не в змозі, в деяких районах взагалі не прокладені тролейбусні магістралі.
"Мінус 180 автобусів для міста з середньою вмістимістю по 50 чоловік, які зранку їдуть всі забиті - це реально колапс мабуть буде завтра", - говорить Віталій Москаленко, начальник Управління транспорту Черкаської міської ради.
Поки містяни штурмують тролейбуси й мерзнуть на зупинках - усі маршрутки стоять в автопарках. Жоден із підприємців спілкуватися з журналістами чомусь не виявив бажання. Вимоги страйкарів нам як міг пояснив охоронець одного з гаражів:
"Ви подивіться, вже 32 гривні літр солярки, а запчастини які. Якась шестерня в коробку - тисяча, менше немає".
У міських чиновників - свої аргументи. У мерії пояснюють - усі перевізники мають пройти конкурсний відбір і підписати типовий договір із мерією на якісне надання послуг. Адже у більшості власників маршруток вже сплив термін попередніх угод, а вони вимагають підвищення тарифу.
"На сьогоднішній день вийшло так, що конкурсу немає, ми їм достукуємось - давайте закінчимо все таки цю процедуру з конкурсами і тоді будемо вже підвищувати тариф. Тому що, дійсно, ви зараз не даєте ні якості, тому що немає тарифу", - говорить Людмила Бордунос, заступник міського голови Черкас.
Іти на поступки перевізникам мерія поки що не збирається. Питання підвищення тарифів чиновники мають намір розглянути на виконкомі у вівторок. Аби максимально перекрити маршрути - від завтра на лінії виведуть 60 тролейбусів.