Юрій Бойко зустрівся із працівниками заводу "ЗАЗ" [ Редагувати ]
Українська автопромисловість має всі шанси відродитись. Для цього потрібна лише певна підтримка держави. Якою вона має бути - обговорювали сьогодні на запорізькому автомобілебудівному заводі.
Від перших жниварок і молотарок - до корейських авто. За понад сто років історії підприємства - такої картини занепаду тут ще не бачили. якщо донедавна з конвейєра сходили сотні тисяч машин, то нині - майданчики для готової продукції порожні.
"Когда был еще Запорожец, работало тысяч наверное под 30. Когда Таврия, еще больше было. Потом все на уменьшение на уменьшение, потом крупноузловая сборка началась Ланосы, Шевроле, еще отдельные подразделения были", - говорить Олег Сківський, працівник ПАТ "ЗАЗ".
Колись тут планували випускати навіть Мерседеси. Та життя підприємства зупинилося на Ланосах. Ще 2017. За словами працівників, усе - через втрату ринку збуту. Та відсутність підтримки з боку держави
"Поддерживать нужно очень просто. Органичивать разумным способом импорт особенно Бу и создавать условия для украинского производителя", - говорить Микола Євдокименко, голова правління ПАТ "ЗАЗ".
Державної підтримки потребує не лише вітчизняний автопром.
"Вот у нас в стране есть 5-6 таких направлений, которые важны для экономики, они как локомотив могут потянуть за собой дальше всю экономику страны. Это космическая отсрасль, вот я вчера был в КБ "Южное", "Южмаш". Это автомобильная отрасль, это судостроение, это машиностроение, которое касается турбин и всего остального. И самолетостроение. Вот эти отрасли, когда одно рабочее место там создается, дальше воздается эффект когда подтягиваются другие", - говорить Юрій Бойко, народний депутат, засновник "Опозиційної платформи - За життя".
Ті з не багатьох, хто ще залишився на "ЗАЗ" - потроху штампують запчастини та готуються до випуску нової для себе продукції - пасажирських автобусів.
"Это будет пригородный автобус. С большими местами. Комфортабельней, из алюминиевого композита будет боковина выготовлена. Изготовлена. Крыша. Должен быть комфортный хороший автобус", - говорить Олег Сківський, працівник ПАТ "ЗАЗ".
На підприємстві переконані - ховати "Запорізький автомобілебудівний завод" зарано. Принаймні вже цього року, незважаючи на кризу, тут планують випустити перші двісті автобусів.