У Мінінфраструктурі поділилися амбітними планами щодо будівництва українських доріг та їх розвантаження [ Редагувати ]
Конкуренція на залізничних коліях. У Мінінфраструктури пропонують демонополізувати Укрзалізницю. Планами щодо будівництва доріг та їх розвантаження із нашими журналістами поділились урядовці.
За 5 років перетворити всі міжнародні транспортні шляхи на новенькі автобани. Такі амбітні плани в Міністерстві інфраструктури називають цілком реальними. Причому головна проблема - фінанси - була вирішена в останні кілька років. За цей час вдалося побудувати з нуля 10 тисяч кілометрів автошляхів.
"Тобто ми маємо стале фінансування доріг не лише зараз, а й на майбутні роки, хто б не знаходився в стінах цієї будівлі на протязі 5 років можемо забезпечити відновлення повністю доріг міжнародного і національного значення це 100 відсотків, ми бачимо кошти будуть", - говорить Юрій Лавренюк, заступник міністра інфраструктури України.
Одночасно з капітальним будівництвом у Міністерстві запланували й будівництво та ремонт доріг місцевого значення. Наступного року на це передбачили 10 мільярдів гривень. Після відновлення дорожнього полотна їх передадуть на обслуговування обласним державним адміністраціям. Однак, як протистояти руйнації доріг? У міністерстві пропонують розвантажити сухопутні шляхи й максимально ефективно використати водойми. Перші результати вже є, каже заступник міністра Юрій Лавренюк.
"Якщо порівняти 3 роки тому, по річці Дніпро перевозилось до 3 млн тонн вантажу по року, на сьогодні ми вже маємо 10 млн тонн вантажу у нас є амбітні плани за 3 роки збільшити до 30 млн тонн, тобто перекинути вантаж з доріг трошки на річку", - говорить Юрій Лавренюк, заступник міністра інфраструктури України.
Реформи чекають і морські перевезення. Юрій Лавренюк упевнений - морські порти треба віддавати в концесію. У міністерстві чекають на ухвалення відповідного закону.
"Проти приватизації за консесію. Нам потрібно заламати державну монополію в морських портах, передати в концесію в приватні руки. Я за те, щоб це були іноземці", - говорить Юрій Лавренюк, заступник міністра інфраструктури України.
Демонополізація може стати імпульсом і для модернізації залізниці.
"Якщо ми зломаємо в Укрзалізниці монополію державну, запустимо приватників, а сама Укрзалізниця залишиться у вигляді оператора, тобто вона буде ремонтувати, відновлювати залізничну інфраструктуру. З нею буде конкурент, приватник, який триматиме її у тонусі і якщо залізниця не буде модернізуватись, надавати послуг сучасних то вона не виживе на ринку", - говорить Юрій Лавренюк, заступник міністра інфраструктури України.
Новенькі вагони, якісні послуги, комфорт - уже рік як могли б конкурувати із застарілими потягами. Два роки як у парламенті лежить законопроект про залізничний транспорт. За словами заступника міністра, його навіть не розглянув профільний комітет.
"Був вплив дуже сильний лобістів, які сиділи під куполом ВР і закон попросту не виносили на профільний комітет", - говорить Юрій Лавренюк, заступник міністра інфраструктури України.
Зважаючи на нову розстановку сил, урядовець сподівається - вже цього політичного сезону питання поставлять на рейки й воно зрушить з мертвої точки.