Керівництво авіазаводу у Харкові обіцяє зарплати робітникам [ Редагувати ]
Працівники Харківського авіаційного заводу вийшли на пікет. Вже 8 місяців вони не отримують заробітну платню. Люди вимагали виплатити їм гроші та пояснити - чого працівникам очікувати далі. Чи вдалося їм отримати відповіді - знає Лідія Калініна.
"Я одна живу з дитиною, і мені в школу треба заплатити мінімум - за рік повністю. Я в школі пояснюю, що я не можу заплатити - я влітку потім ходжу відпрацьовую в школу, я фарбую, прибираю, і мені вже соромно, що на моєї дитини дивляться косо в школі", - говорить Лада Орлова, завідуюча складом Харківського авіаційного заводу.
Подібна історія тут у кожного. Ці люди не отримують зарплатню 8 місяців. Харківський авіазавод - майже не працює. На роботу виходять лише ті, хто обслуговує станки. Та й - не щодня.
"Якщо зупинити виробництво, то запуск нового досить тривалий. Тому навіть зі шкодою для себе ми продовжували працювати", - говорить Ігор, начальник конструкторського бюро Харківського авіаційного заводу.
За інформацією профспілки підприємства, гроші у заводу, щоб виплатили бодай щось - є.
"У районі Різдва за літак заводу надійшли гроші близько 8 млн від закордонного партнера і з ПДВ уже всі документи оформлені і сказали що тиждень тому завод ці гроші отримає на рахунок і ми розраховували видати саме під зарплату їх досі немає", - говорить Михайло Погорєлов, голова профспілки Харківського авіаційного заводу.
Пікетувальники заявляють - не розійдуться, допоки їм не скажуть - коли будуть гроші. Чиновники, які приїхали на завод, запевняють - зарплатню вони отримають днями, але - лише частково. Людей же цікавлять не тільки гроші, а й - майбутнє заводу.
- Перспективи, перспективи заводу, що ви плануєте робити?
- Ми не плануємо, як ви не розуміє? Планує директор заводу.
"Перспектива є, там не менше 4-5 літаків щорічно. Але конкретно, я поки не бачу цих контрактів", - говорить Георгій Калабін, перший заступник директора департаменту інноваційного розвитку промисловості Харківської облдержадміністрації.
Наприкінці березня директора - Анатолія Мяліцу - звільнили. Тож кому ставити питання - невідомо. Колись Харківський авіаційний випускав по 5 літаків на місяць. Останні роки - працювали тільки на експорт. Нині - замовлень майже немає.
"На жаль держзамовлень підприємство не має. Ряд контрактів через складну ситуації у нас зависли", - говорить Леонтий Гонтарь, заступник в.о. директора Харківського авіаційного заводу.
У понеділок люди знову збираються на пікет. Цього разу обіцяють перекрити дорогу, а потім вирушити до обласної адміністрації - щоб нарешті отримати від влади відповіді на свої запитання. І про зарплатню, й про майбутнє стратегічного підприємства.