Катери у Затоці роками нелегально возили туристів [ Редагувати ]
Кількість жертв аварії катера "Іволга" на Одещині збільшилася до 16. Тіла ще двох загиблих напередодні виявили всередині судна, після того, як його підняли на поверхню. Нагадаю, катер затонув в суботу під час шторму, за 300 метрів від берега. Пасажири поверталися з риболовлі. З 38 врятувалися лише 22.
З ранку на місце аварії корабля з Іллічівського порту прибув спеціальний кран. Цілий день водолази кріпили троси до затонулого судна, щоб підняти його на платформу і обстежити каюти.
"Вчора і сьогодні звернулися нові громадяни в міліцію, шукають рідних. Тобто там можуть виявитися ще загиблі", - повідомив голова Одеської ОДА Міхеїл Саакашвілі.
Підвечір судно підняли. Всередині - тіла ще двох загиблих. Чому катер затонув - усі версії озвучили напередодні члени урядової комісії.
"Було перевантаження, був вихід з несанкціонованого місця та була вимкнута радіолокаційна система", - каже віце-прем'єр-міністр України Геннадій Зубко.
У море пасажирське судно вийшло з майже потрійним перевантаженням: замість п'ятнадцяти людей на борту було 38. На березі Дністровського лиману ми виявили ось цей приватний причал, до якого була приписана "Іволга". Звідси і вирушали пасажири на риболовлю.
Конструкції причалу настільки застаріли, що просто небезпечні для життя. Обвалитися можуть будь-якої миті. І причал, і "Іволга" належать підприємству "Уют-Сервіс". Телефонні номери фірми вже не відповідають. Зареєстрована вона на такого собі Івана Книшова з Білгорода-Дністровського. Вирушаємо за адресою. Виявляється, його приватний будинок і є офіс. Але господарів немає. Хоча, за словами сусідів, вони не ховаються.
"Завжди машина на видноті і завжди вони тут! Ніхто, нікуди не ховався!", - запевняє мешканка Білгорода-Дністровського Ольга Колесник.
Капітаном "Іволги" на момент трагедії був син судновласника - Олександр Книшов. Він врятувався. Чоловіка взяли під варту на два місяці. За статтею "порушення правил безпеки на водному транспорті" йому загрожує до десяти років тюрми.
"Обгрунтовано тим, щоб підозрюваний не зник. Стаття - особливо важка", - каже помічник начальника Білгород-Дністровського райвідділу міліції Наталія Заремба.
У селищній раді Затоки, між тим, не прямо визнають: протягом багатьох років пасажирські судна регулярно виходили у море з явним перевантаженням.
"Люди заявки роблять, по телефону це все узгоджується, а деякі, не зробивши заявки, все одно прибувають і вже волею-неволею господарям доводиться брати їх до себе на борт", - пояснює начальник штабу цивільного захисту Затоки Віктор Волошин.
Які закони та нормативні акти потрібно змінити, щоб припинити ці нелегальні та небезпечні перевезення - зараз думає влада.