В Україні транспортна служба перевірятиме яхти та автобуси [ Редагувати ]
В Україні відновили перевірки громадського транспорту. Віднині автобуси, електрички, потяги, катери, яхти та кораблі перевірятиме новостворена транспортна служба безпеки. На перший рейд Києвом із державними інспекторами виїхала і наша Анна Демиденко.
Два роки перевізників фактично ніхто не перевіряв. 2014 почав діяти мораторій. І перевірки проводились тільки з окремого дозволу Кабміну або на прохання самих перевізників.
За цей час дві інспекції - транспортну та річковоморську реформували - об'єднали. Штат скоротили, а повноважень навпаки додали.
"Відповідно до статистики - за час мораторію на території України кількість ДТП збільшилась, кількість загиблих збільшилась. Наша мета цю статистику значно зменшити.
Жодна нормальна європейська держава не обходиться без органів контролю", - говорить Сергій Зелінський, заступник начальника Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки.
Відтепер інспектори щодня перевірятимуть громадський транспорт. Цього разу зробити це вирішили на одній з автостанцій. У цього перевізника ніби все гаразд. Автобус новий, технічно справний і охайний. А от пакет документів не повний - страховий поліс прострочений. А це 1700 гривень штрафу.
"Сьомого числа закінчився. - Цього місяця? - Да. Сьогодні в нас 15", - говорить Андрій Шевчук, старший державний інспектор Укртрансбезпеки.
Так як ми бачимо, що цей поліс прострочений, то, навіть, якщо трапиться якесь ДТП, то збитки ніхто не компенсує.
В'ячеслав за кермом 32 роки. До перевірок ставиться спокійно. Адже зрештою інспектори стежать і за умовами, в яких доводиться працювати водіям.
"Це ви виїхали на Київ, правильно я розумію? - Скільки годин всього ви перебуваєте за кермом? - 5 годин за кермом і тільки дві години відстою".
Навколо автостанції є кілька місць, де також зупиняються автобуси. Набирають пасажирів і вирушають у рейси. Як правило, це нелегальні перевізники. В документах у них - суцільний безлад.
Буває навіть так, що в дозволі на пасажирські перевезення вказано абсолютно іншу машину. Тут і квитків людям не дають, і автостанційні збори, звісно, теж не платять. А розклад рейсів, скажімо так, гнучкий.
"В 11.25, а тоді в 19.10 було раніше, а зараз я взагалі не знаю, ми сюди приїжджали, стояв автобус, він зарання стояв, ми не нервували, а зараз до самого відправлення і не знаєш поїдеш - не поїдеш, буде воно - не буде", - говорить Алла Федорівна, пасажирка.
Алла Федорівна мала намір потрапити до села в Черкаській області. Але її плани опинились під загрозою. Водій таксобусу, тільки но побачив інспекторів, просто втік.
На воді проводити перевірки легше. Там уже точно не втечеш. Та й вимоги до водних перевізників прописані більш чітко. Головний акцент - на технічний стан судна.
"Це свідоцтво про право власності, під українським прапором ходіння, Дозвіл на радіобладнання. Це судновий журнал, це з приводу здачі фекальних і підсланевих вод, то що обов'язково, ось ми складали якраз", - говорить Руслан Чувашов, адміністратор судна.
З 20 квітня після відкриття навігації для маломірного флоту річки патрулюватимуть щодня. А незабаром в Україні з'явиться електронна система обліку всього річкового та морського транспорту. Державні інспектори зможуть відстежувати рейси пасажирських суден онлайн.