Дніпропетровську обіцяють реформу автомобільних парковок [ Редагувати ]
Паркувальна реформа стартує днями у Дніпропетровську. Міська влада анонсує одночасно збільшення і паркувальних місць, і надходжень у бюджет. Та водії не дуже тішаться з того. Чому - знають нашу кореспонденти.
Вони припаркувалися під знаком "Стоянка заборонена", перегороджують пішохідні зони та виїзди з дворів. І навіть прибуття поліції з евакуатором водіїв вже не лякає: вільних місць, щоб поставити машину, у центрі взагалі нема.
Уже кілька років водії не можуть достукатись до місцевої влади, щоб та створила додаткові зони для паркування.
"Кількість машин постійно зростає - парковок практично немає", - говорить Володимир, водій.
"Треба було б зробити такі зірки - не заважати людям, і місце би було пройти. Інакше неможливо в місті стати", - говорить Костянтин, водій.
Припаркуватись можна лише ось на таких майданчиках - ціна 5 гривень за годину. Гроші кочують із кишені водія в кишеню оператора - у місцеву скарбницю потрапляють копійки.
"Вирішення проблеми з паркувальними місцями для автівок місто чекало багато років. І ось, нарешті, обіцяна реформа із дуже гучною назвою.
Міська влада обіцяє створити дві тисячі додаткових паркувальних місць. Надходження у бюджет при цьому планують отримувати до 16 мільйонів гривень щомісяця.
Водії спочатку зраділи: невже дороги розширюватимуть або побудують паркінги? Виявилося, все набагато простіше. Місця, де можна було безкоштовно поставити машину, тепер стануть платними.
"Запустити всі паркомісця в місті, щоб вони все приносили кошти. Є Набережна, де буде коштувати образно, 5 гривень, і є центральна площа, де буде коштувати 10 гривень", - говорить Сергій Писаренко, директор комунального підприємства "Міськавтопарк" Дніпропетровськ.
Головне ж ноу-хау, яким хизуються новатори: позбутися готівкового розрахунку і вивести гроші з тіні. Для цього на парковках з'являться термінали: з картки водія представники фірми-оператора зніматимуть гроші, перераховуватимуть у банк, а той - у міську скарбничку. Сьогодні цю схему влада презентувала активістам.
"Нововведення будується на тій же самій корупційній схемі з'являються нові гравці просто в тій же самій старій схемі. З кожних 5 гривень, якими водій сплатив свою стоянку, до бюджету міста, виходить, і гривні не йде", - говорить Всеволод Новохатько, активіст громадської організації.
Нововведення запрацює у місті вже у травні. Поки як експеримент. Спостерігати за ним будуть місяць. Після - укладуть угоду з банком та визначать, які саме фірми збиратимуть гроші з водіїв.