У лікарнях України з'явиться послуга телемедицини [ Редагувати ]
Лікування по скайпу скоро стане реальністю. Міністерство охорони здоров'я впроваджує дистанційну медицину. Як додаткова платна послуга - онлайн-консультації планують запровадити у всіх державних лікарнях.
Без черг і шоколадок. Хворі тепер зможуть звертатися до лікарів он-лайн. До постанови "Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров'я та вищих навчальних закладах," додали телемедицину. Відтак, цей документ дозволяє лікарям ставити діагноз і консультувати хворих на відстані - телефоном чи по відеозв'язку.
"Бригада, котра виїжджає до пацієнта з болем в серці, знімає кардіограму. протоколи вимагали введення спеціального тромболітичного препарату і було помічено, що введення цього препарату є ефективним, коли воно відбувається відразу ще вдома - ось звідки ростуть ноги у цієї телемедицини", - говорить Олександр Лінчевський, заступник міністра охорони здоров'я України.
У приватній клініці на ініціативу реагують скептично. Мовляв, така практика у них була - і досвід невтішний.
"Якщо я чую про подібні випадки, то людину перший раз попереджають і штрафують, другого разу просто не буває. Телефонні діагнози нажаль дуже часто призводять пацієнтів до реанімаційного відділення", - говорить Ангеліна Мороз, терапевт-кардіолог приватної клініки.
А це вже колл-центр Київської швидкої допомоги. Головний лікар запевняє, телемедицина практикується чи не з першого дня створення швидкої. По суті, - це те, що роблять медики на іншому кінці телефонної лінії за номером 103. А тепер, окрім голосу, зможуть ще й бачити хворого.
"Дуже багато людей, які не можуть прийти до лікаря: люди прикуті до ліжка, мами, які мають маленьких дітей і потрібно терміново дізнатися що робити, чим накормити, або щось дитина зробила не те. Потрібно впроваджувати на рівні фахівців, наприклад нефрологи, хірурги, дерматологи, екстрена медицина, кардіологи можуть он-лайн консультувати пацієнтів", - говорить Анатолій Вершигора, головний лікар Київської швидкої допомоги.
Спеціально для нашої знімальної групи лікар швидкої демонструє - огляд пацієнта по скайпу. І пояснює - технічно це можливо.
"Можна єдине що по якимісь зовнішнім даним,стону пацієнта запідозрити захворювання,і дати йому пораду що зробити в тому чи іншому випадку. І до якого спеціаліста краще звернутися", - говорить Олександр Комашко, лікар швидкої невідкладної медичної допомоги.
За добу до швидкої Києва надходить понад півтисячі дзвінків. 70 відсотків з яких, медики називають не екстреними - тобто люди, які викликають бригаду швидкої, насправді не потребують медичного втручання, а можуть впоратися із хворобою, спілкуючись з лікарями дистанційно. Та чи готові самі пацієнти сплачувати за дистанційне лікування?