Школа у Києві успішно займається навчанням особливих дітей (відео) [ Редагувати ]
Лише кілька десятків шкіл в Україні змогли запровадити інклюзивну освіту. Вона передбачає навчання дітей з особливими потребами у звичайних закладах. В 168 київській школі на таке зважилися ще десять років тому. Про свій досвід педагоги розповіли нашому кореспонденту Ользі Клєювій.
Ярослав Козярин блискуче вирішує складне математичне рівняння. Хоча ще п'ять років тому хлопець с діагнозом ДЦП ледве міг спілкуватися. Досвід доводить, саме в звичайних школах діти з особливими потребами отримують більше можливостей для розвитку.
Наталія Баглікова учитель математики. Вони завжди уважно слухають, завжди готові до уроків, а інші діти далеко не завжди. Мотивація в них, дуже сильна мотивація до навчання.
Це зараз між поверхами їздить зручний ліфт, а десять років тому деяких учнів на уроки доводилось буквально на руках заносити. Загалом, щоб обладнати звичайну школу зручностями для дітей-інвалідів, знадобилось більше мільйона гривень. 90 відсотків цих грошей надали закордонні благодійники. Та найскладніше було створити психологічні умови для спільного навчання.
"Саме основне це психологічна атмосфера, вони відчувають, що їх поважають и люблять. Медики не можуть зрозуміти чому дитина встала з візка. У нас дуже багато дітей встали з візка - почали рухатись", - говорить Наталія Кравчук, директор школи з інклюзивною освітою.
Такі школи в Україні можна перерахувати на пальцях. Аби влаштувати сина-інваліда в звичайну школу, Тетяна обійшла усі навчальні заклади мікрорайону. Ніде не хотіли брати відповідальність за дитину на візку.
"У звичайній школі нам сказали ми не можемо його взяти тому що він буде бентежити здорових дітей. Що над дитиною будуть знущатися", - говорить Тетяна Котляр, мати дитини з особливими потребами.
Закон забороняє відмовляти дитині з особливими потребами навчатися у звичайній школі. Місцеве самоврядування має забезпечити для таких дітей додаткове обладнання, або ж фахівця-помічника. Утім, випадків відмови у навчанні дітей-інвалідів - не меншає.
"Це чисто людський фактор не хочуть змінюватись педагогічні працівники, на сьогоднішній день це є злочином проти дитини. Держава виділяє додаткове фінансування збільшення фінансів в інклюзивних класах в два с половиною рази більше, ніж у звичайного учня. Це понад 23 тисячі гривень на рік", - говорить Тетяна Симоненко, керівник відділу освіти дітей с особливими потребами Міністерства освіти.
Психологи переконують - інклюзивна освіта корисна для виховання. Наявність особливих учнів в класі позитивно впливає на атмосферу в колективі і виховує людяність.
Цього року в Україні розпочалась серія тренінгів для педколективів, які впроваджують інклюзивне навчання. Таких шкіл в Україні стає дедалі більше. Отже, більше дітей-інвалідів отримають шанс на повноцінне майбутнє.