В Ужгороді пояснили причини паралізування роботи аеропорту [ Редагувати ]
Ужгород - найвіддаленіший від столиці обласний центр - вже два роки без постійного авіа-зв'язку. Щоб дістатися столиці закарпатцям потрібно майже 15 годин їхати потягом. А найближчий аеропорт - за 4 години їзди машиною. Що заважає місцевому летовищу приймати літаки - з'ясовували наші кореспонденти.
Від початку року ужгородський аеропорт не прийняв жодного рейсового літака. Іноді - тут бувають чартери.
Надія - науковий співробітник. Їздить у відрядження кілька разів на місяць. І все - поїздом. Хоч як незручно - дорога до Києва, приміром, займає 14 годин. Та й квитки не такі вже й дешеві - близько шестисот гривень в один бік. У Словаччині та Угорщині, для порівняння, навіть квиток на літак коштує удвічі дешевше.
Лоукост, аеропорт Дебрецен, у Париж, Мілан та Брюсель рейс усього за 9 євро.
Через довгу подорож туристи, наприклад, з Харкова чи Дніпра, часто відмовляються їхати на Закарпаття, - каже туризмознавець Олександр.
"Надзвичайно великий мінус узагалі для розвитку і туризму, і бізнесу, і простих навіть людських стосунків оця відсутність авіасполучення. Вибирають інші напрямки, які більш доступні", - говорить Олександр Доктор, заслужений туризмознавець України г. Ужгород.
Аеропорт в Ужгороді розташований майже на кордоні зі Словаччиною. Тож аби приземлитися - літаки змушені заходити у повітряний простір цієї країни. Але договір, який дозволяє це, закінчився. Аби укласти новий - потрібен дозвіл спеціальної єврокомісії.
"Пока ми не написали у саму цю Європейську комісію по контролю за повітряним простором і там некій Патрік Кі, який очолює відкрив нам очі, шо з 11.2011 року вони уже десь 30 раз зверталися до Аероруху, надати, підписати договір просто про наміри, що вони дозволяють на 30 запитів ніхто не дав ніякої відповіді", - говорить Геннадій Москаль, голова Закарпатської ОДА.
На наш запит до Украероруху - ми отримали письмову відповідь. Домовитися мають уряди - України та Словаччини. А до того - залітати на територію сусідньої країни можуть лише чартери, та й ті - не далі ніж на 10 кілометрів.
"Коли вночі чи при поганій погоді у вас немає ніяких указників, немає джіпіес навігації, поки ви не зупинитесь не спитаєтесь, ви не можете сісти, на жаль, літак у повітрі зупинитися спитатися не може", - говорить Валерій Гангур, в. о. директора КП Ужгородський міжнародний аеропорт.
Попри те, що аеропорт - літаків не приймає - там зробили нову огорожу, заасфальтували злітну смугу, нанесли розмітку. Відновили - саму будівлю. Витратили - більше десяти мільйонів гривень з обласного бюджету. А от на необхідне обладнання - грошей немає. Тож обласні чиновники звернулися до міжнародних авіакомпаній, які зможуть самі домовитися зі Словаччиною і запустити свої літаки до Ужгорода.