Зразкова митниця Калетніка перетворилась на корупційну діру завдяки новим керівникам [ Редагувати ]

За 2000 доларів на волинській митниці вам можуть розмитнити вантажний мікроавтобус як пасажирський, і зробити його за документами на кілька років молодшим. І все це відбувається на українській митниці, яка за колишнього керівника митної служби України Ігоря Калєтніка вважалася зразковою і була наближеною до європейської митної системи.
Про черговий скандал на Волинській митниці пише у своєму блозі журналіст Олександр Дубінський. "До мене в руки потрапив документ, який свідчить про те, що на Волинській митниці процвітає схема незаконного розмитнення вантажних бусів під виглядом пасажирських. Крім цього, для ввезення заборонених авто з двигунами Євро-3, рік випуску деяких авто змінюється на більш молодий", - йдеться у статті.
Зі слів журналіста, тільки за перші три місяці 2018 з цією схемою було розмитнено 24 вантажних мікроавтобуси і автобуси. З 2009 року в Україні діє розпорядження Кабінету Міністрів про заборону використання автобусів для пасажирських перевезень, які були переобладнані з вантажних. Зокрема, йдеться про те, що до державної реєстрації не допускаються автобуси, які переобладнані з автомобілів, що призначалися для Виконання інших функцій, за винятком таких автобусів зареєстрованих до 1 квітня 2008 року.
Але вантажівка в рази дешевша автобуса як при покупці, так і при розмитненні. Журналіст стверджує, що керівник митниці Віктор Кривицький особисто дав негласне розпорядження на прийняття до розмитнення вантажівок за підробленими документами. Транспортний засіб переобладнується в кустарний спосіб, і безпеку пасажирів в такому автобусі ніхто не гарантує. А на перепродажі такого транспортного засобу контрабандисти заробляють близько 7-8 тисяч євро. Згідно з неофіційним "прайсом" за кожен такий автомобіль, в основному це "Мерседес Спринтер", митник бере з водія 2000 євро. 500 з них залишається на посту, 1500 передається начальнику митниці. З ким він їх ділить - невідомо, повідомляє журналіст з посиланням на джерела у Волинській митниці і отримані копії документів.
Нагадаємо, що свого часу колишній головний митник країни Ігор Калєтнік провів серйозні кадрові "чистки" на митниці, завдяки чому були припинені численні контрабандні потоки і "схеми". Зокрема, тільки Волинська митниця після наведення там порядку принесла за рік в бюджет України 244 млн грн від митних надходжень. Митний кодекс України, прийняття якого також було ініційоване Ігорем Калєтніком, в свій час став ефективним інструментом протидії контрабанді та сприяв приєднанню до системи спільного транзиту. Але всі позитивні надбання, схоже, зруйновані контрабандним "беспределом", зокрема і на Волині: місцева митниця опинилася у центрі численних корупційних скандалів, які не вщухають з початку року.