"Високошвидкісна магістраль": Україна може стати хабом для вантажних та пасажирських перевезень з Азії до Європи [ Редагувати ]
Україна може стати хабом для вантажних перевезень з Азії до Європи. Вітчизняні підприємці розробили масштабний проект "Високошвидкісна магістраль". Залізниця має з'єднати Китай і Європу. Що отримають від цього українці? Про це - далі.
Довжина - 22 тисячі кілометрів, вантажообіг - понад двісті тисяч тонн. А ще зручне географічне розташування та можливості розвитку. Однак з кожним роком "Укрзалізниця" втрачає позиції. Сорокарічні локомотиви та поіржавілі вагони - ось вона, сувора реальність української логістики. Тож як покращити потенціал? Вихід - міжнародні інвестиційні проекти і співпраця. Приміром, високошвидкісні магістралі, якими помережані країни Європи та Азії. Власний проект існує і в Україні. Функціонуватиме він і за кордоном.
"Ми пропонуємо каспійсько-чорноморський маршрут між ринками Китаю та Європейського Союзу", - говоорить Віктор Мироненко, президент асоціації "Високошвидкісні магістралі", доктор технічних наук
За планом, швидкісна колія тягтиметься від кордону з Китаєм через Казахстан, Киргизстан, Узбекистан до Каспійського берега. Звідтіля - морем - вантажі потраплятимуть у Баку й до чорноморського узбережжя Грузії. Далі Чорним морем, і вже територією України прямуватимуть до країн ЄС.
"На швидкостях за 200 кілометрів на годину - 250. Якщо порівняти всі можливі альтернативні маршрути між Китаєм і ЄС беремо за кінцеві і початкові точки Варшаву і Урумчі в Китаї, Куди вже доходить високошвидкісна магістраль, то виходить що проект, він дешевше і транссибірського маршруту, і транс іранського маршруту", - говорить Віктор Мироненко, президент асоціації "Високошвидкісні магістралі", доктор технічних наук.
Проект "швидкісного коридору" надасть потужного імпульсу й розвитку української економіки. Представники асоціації "Швидкісні магістралі" переконують: нова залізниця залучить понад 20 мільярдів інвестицій та створить півмільйона робочих місць.
"Скажу только наш проект в начальной точки вхождения - 4,1 процент даёт добавки к ВВП. Когда проект дает полную мощность и выходим на 1 000 000 контейнеров в год, относительно 18 года ВВП увеличится на 10,2 процента. Это 7-8 миллиардов долларов в год прямых и косвенных источников дохода", - говорить Сергій Рудковський, голова правління Асоціації "Високошвидкісні магістралі".
Найбільше, за словами експертів, може заробити машинобудівна індустрія.
"Необходимо призвести подвижного состава на сумму не менее чем 22 млрд долларов. То есть это от Урумчи до Берлина, этот подвижной состав кто-то будет делать. Я думаю что наши машиностроители смогут с этим справится", - говорить Сергій Рудковський, голова правління Асоціації "Високошвидкісні магістралі".
Проект "нового шовкового шляху" вже зацікавив інвесторів із Саудівської Аравії.
"Коли ми дізналися про цей найважливіший проект, який пов'язаний і з Китаєм, і з Україною, то знайшли людину, яка могла б інвестувати в цю сферу. Проект уже готовий", - говоорить Емад Абу Аль Руб, Президент Українсько-арабської ділової ради.
Для продовження співпраці сторони підписали меморандум.
Новий проект зацікавив і багато інших країн. З ініціативи Китаю в Польщі провели економічний форум. Одне з найголовніших питань - розвиток транзитної інфраструктури. Делегація Піднебесної презентувала свій маршрут. У центрі - знову ж таки, Україна. Потенціал нашої країни обговорять і на іншому міжнародному форумі.
"Готовится международный инвестиционный форум. Трехсторонний. Китай- Италия - Украина. В рамках проекта о новом Шелковом пути", - говорить Сергій Рудковський, голова правління Асоціації "Високошвидкісні магістралі".
Нині за право стати центром нового транспортного коридору конкурує і Росія, де запроповували свій аналог - менш зручний і значно довший. Отже, для України "Високошвидкісна магістраль" - проект стратегічний.