На кордоні з Польщею люди живуть в автівках п'яту добу [ Редагувати ]
Ще трохи, й допомога рятувальників може знадобитися водіям автівок, що застрягли у довжелезних заторах на західному кордоні України. На Волині, на в'їзді до Польщі лише в пункті пропуску Ягодин стоять понад 800 вантажівок. Їх колона розтяглася на 15 кілометрів. Люди живуть в машинах уже п'яту добу. В декого закінчується провізія. Та й температура для ночівлі в кабінах не найсприятливіша. Автоперевізники рахують збитки, бо зриваються усі терміни доставки вантажів. Докладніше про ситуацію та її причини розкажуть мої колеги.
Понад вісім сотень вантажівок застрягли на кордоні з Польщею. Черга із фур розтяглася майже на 15 кілометрів від Ягодинської митниці до села Вишнів.
"Не було дозволів. На рік як би сказать не забезпечили дозволами в повному об'ємі. Зараз появилися дозвола, от ми і їдем", - говорить Руслан Нікітчук, далекобійник з Миколаєва.
Та проїхати через кордон все одно не можуть. Водії стоять по кілька днів. Без жодних зручностей, ніде навіть купити питну воду, а запаси харчів - закінчуються.
"Ну какие умовы - обычные собачие умовы. Спим в будках, консервы їмо, под колесо писяем. Вот и вся жизнь как говорится - греемся как можем. Хто запасся, хто сало, хто шо, хто друг другу помагает, заправки, хот-доги", - говорить Дмитро Куров, далекобійник з Києва.
Щоправда, є категорія вантажівок, оформлення для яких проводять за спрощеною процедурою. Це машини з продуктами, що швидко псуються та ті, що їдуть порожніми. Проте, розповідають водії, за гроші будь-хто може оминути чергу. Суми варіюються від півтори до трьох тисяч гривень.
"Очень много машин объезжает за деньги проплаченные. Это все знают, это общеизвестный факт, никто с этим ничего не делает. Эти машины едут до погранцов. Чем длинней колейка - тем дороже стоимость", - говорить Руслан Рибаченко, далекобійник із Одеси.
Водії нарікають - у них закінчуються усі терміни перетину кордону, а контракти зриваються.
"П'ять суток вже я стою - ще мені п'ять суток і вже мені треба декларацію перероблять, це писать треба з таможні знов робить документи, перероблять, щоб я перейшов. Потому що я не знаю скільки там, там штраф єсть", - говорить Віктор Яковець, далекобійник з Рівненської області.
Цьогоріч Польща зменшила квоту на проїзд українських фур своїми автошляхами. Замість двохсот тисяч, як було торік, видали 160 тисяч. 28 листопада на зустрічі міністрів інфраструктури обох країн, домовилися про додаткові 5 тисяч дозволів. Тож українські далекобійники одразу рушили до КПП.
"На сьогодні на ніч ми пропустили 240 машин. Коли з польської сторони ми отримали дозволи на вивіз і ми пропустили 240 машин, які пройшли, отримали повністю митне оформлення і як на експорт, так і на імпорт", - говорить Наталія Туман, виконувачка обов'язків начальника Волинської митниці Державної митної служби України.
Скільки ще доведеться стояти у черзі водії не знають. Не можуть цього спрогнозувати й на митниці. Кажуть, ведуть переговори з польською стороною, щоб та збільшила квоти на проїзд вантажівок.