Смертельні дороги: що приховує офіційна статистика Ізраїлю [ Редагувати ]
В Ізраїлі рекордно зросло число дорожніх аварій. Кількість загиблих перевищує торішні показники. Країна, яка перебуває у стані війни, втрачає на дорогах в рази більше людей, ніж у бойових діях.
Чому влада не поспішає з цим боротися - дізнавався Антон Готліб.
Це вже не просто проблема, це - національна катастрофа. Кількість загиблих на дорогах зростає з кожним місяцем. Рахунок іде на сотні, і для маленької країни такі втрати геть неприйнятні. На 12 відсотків більше, ніж торік - і це при тому, що в країні чудові дороги, грамотне управління рухом і дуже високі штрафи за порушення.
"Каждый год на дороги Израиля прибавляется около 250 тысяч новых машин. Израильтяне любят покупать новые машины, а старые не списываются с дорог и плотность только растет и это приводит к увеличению числа аварий. Это один из факторов", - наголосив Юрій Брандт, адвокат у дорожніх справах.
Втім, для розвиненої країни зростання кількості машин - явище нормальне. Середня родина має по два автомобілі. Але є й інші, не менш трагічні чинники. І серед них фахівці називають повну безграмотність водіїв, яких навчають не кермувати, а здавати іспит. До того ж геть відсутня культура водіння взимку, у період сильних дощів.
Якщо в Європі, Америці чи Україні люди їздять на автомобілях зимовими трасами, і вміють справлятися з екстреними ситуаціями, то в Ізраїлі цьому ніхто не навчає. У грудні тут випадає найбільша кількість злив, тож вдвічі збільшується кількість дорожніх аварій, зокрема - і зі смертельним результатом. Місцеві водії не знають, що робити під час заносу або в ситуації, коли на мокрій дорозі збільшується гальмівний шлях.
Раніше при підготовці водіїв їм давали уроки кермування в дощ, для цього використовували спеціальні, так звані, "мокрі" майданчики. Потім цю практику припинили, нібито через непотрібність. Але одним із найважливіших факторів, що впливають на аварійність, експерти вважають відсутність на дорогах екіпажів патрульної поліції, їх дуже мало. Журналісти провели експеримент - проїхали країну з півночі на південь, навмисно порушуючи правила і не зустріли жодної поліцейської машини.
"Если было 400-450 патрульных автомобилей, то сейчас их 200. Водители не видят полицию на дорогах. Это 200 машин на всю страну, которые не работают одновременно. Они работают посменно", - зазначив Юрій Брандт, адвокат у дорожніх справах.
Який вихід із цієї ситуації, поки не зрозуміло. Збільшувати і без того величезні штрафи - немає сенсу, це однаково не працює. Потрібен розширити штат дорожньої поліції, але головне, вести пропаганду щодо кермування згідно правил - цей фактор в Ізраїлі взагалі відсутній. Та поки що і займатися цим нікому - країна як і раніше живе без уряду.