В усіх містах України на протест виїхали перевізники [ Редагувати ]
А поки депутати вирішували свою трудову долю, в усіх містах України мітингували. Київ, Одеса, Миколаїв, Львів, Тернопіль.В десятках обласних центрів на протест виїхали перевізники. У столиці вони фактично зупинили середмістя, і взяли в авто блокаду урядовий квартал. Вимога одна: запустити транспорт і дати їм працювати. Бо на гальмах зараз увесь бізнес.
Що обіцяє влада? І коли чекати поновлення перевезень? Відповіді - в Олександра Васильченка.
У Києві транспортний параліч. Від самого ранку рух в урядовому кварталі перекрили більше сотні автобусів.
Через карантин у перевізників колосальні збитки. Тож вимагають послаблення і для них. А відтак відновити пасажирські перевезення.
Десятки тисяч гривень ми втрачаємо кожен місяць. Десятки тисяч гривень. Це навіть не 2 десятки. Під сто тисяч гривень кожен місяць ми втрачаємо
А це Миколаїв. Картинка схожа. Перед автовокзалом найбільші перевізники міста. Кажуть, через карантин тільки в їхній області без роботи сидять більше двох із половиною тисяч людей.
Анатолій Кравчук, водій:
У каждого семьи, у каждого дом, надо за что-то есть. Некоторые водители на съемных квартирах. Кредитные карты спасают, но это не надолго. 2 месяца прошло. Сколько нам еще ждать?
У скруті і керівники фірм-перевізників: кредити, за які купували нові автобуси, оплатити не можуть. Не вистачає коштів і на утримання автопарків.
Інга Шаповалова, керівниця фірми-перевізника:
Мы не работаем, но расходы на содержание огромных цехов по ремонту, это охрана. Это все идут затраты. У нас идет свет, газ плюс налоги.
Та поки легальні перевізники рахують збитки - інші заробляють.
Валерій Буркун, керівник фірми-перевізника:
Сегодня в Киев можно уехать за 1-2 тысячи грн. Но кто позволяет "бла-бла-кар" и нелегальные перевозчики заполнили ту нишу, которая освободилась в связи с уходом легальных перевозчиков с рынка услуг.
А у Львові на акцію виїхали туристичні автобуси. Вони кілька разів проїхали повз обласну адміністрацію. Водії виступили проти нелегальних поїздок бусів через українсько-польський кордон. Кажуть, таких "чорних" перевізників десятки.
Олег, водій автобуса:
Відкрили великий бізнес, люди на роботу мають якось добиратися, сполучення між містами в райони перевезень немає. Зато працює такий бізнес як нелегальні буси їздять, які в державу коштів податків ніхто не платить. А офіційний бізнес який платить податки його заборонили.
Перевізники запевняють, готові вийти на маршрути за всіма правилами карантину. Головне - працювати.
Мирослава, керівниця транспортної компанії:
Масковий режим, рукавички, антисептики в автобусах, температурний скринінг, ми готові йти на ці усі вимоги.
Утім найбільше від простою громадського транспорту потерпає столиця. Бо карантин пом'якшили, і люди начебто вже можуть виходити на роботу. Та доїхати до неї не мають як.
Віталій Кличко, київський міський голова:
Я звертаюсь до уряду після 22 травня, а точніше з 25 травня, дозволити відновити роботу метро в столиці. Метро має відкритися для роботи в звичному режимі.
Та в Кабміні закликають потерпіти. Транспорт знімуть з гальм, але тільки після третьої черги послаблення карантину.
Денис Шмигаль, прем'єр-міністр України:
Тут стоїть вибір між десятками тисяч людей які можуть загинути через коронавірус якщо ми зараз вийдемо і не перейдемо до адаптивного карантину. На жаль ми мусимо ще дотерпіти.
Чекати коли запрацює громадський транспорт, за оптимістичним прогнозом доведеться не менше місяця. І тут без варіантів, якщо у вас немає авто, двоколісного, або спецперепустки, доведеться ловити таксі. До речі останні напередодні підняли ціни вдвічі
Вітаю, за сто гривень доїду? - ні?
Втім ця розкіш на другому місяці карантину далеко не всім по кишені. То ж прийдеться долати відстані найдешевшим способом - пішки.