Як не дотримуються карантину в місті-антилідері: інспекція транспорту у Києві [ Редагувати ]
І у тому як не дотримуються карантину в місті-антилідері - у Києві - сьогодні переконався і наш Даніїл Снісар. Він проінспектував транспорт. Метро, тролейбуси, маршрутки. Всі вони - потенційні осередки коронавірусу. Дотримання карантинних правил було однією з обов'язкових вимог для запуску громадського транспорту. Та кияни їх ігнорують.
Чому? Виявилося, що причина не лише в людській безвідповідальності. А й в неготовності системи. Як в час пандемії працює у нас і як в Європі. Дивіться - далі.
Маршрутки, поїзди метро та трамваї з тролейбусами. Усі вони повноцінно вийшли в рейси по всіх українських містах - три тижні тому. І саме стільки триває інкубаційний період коронавірусної інфекції. Тож хтозна скільки пасажирів підхопили COVID-19 - у громадському транспорті.
Чи дотримуються у транспорті карантинних правил - беруся перевіряти особисто. Спочатку рушаємо до столичної підземки, аби з'ясувати: що там відбувається у годину пік.
Температуру на вході не вимірюють. Зрештою, проводити скринінг усім ніхто й не обіцяв. А от без маски через турнікет - зась. Про це кожні 10 хвилин нагадує гучномовець. Але далі турнікету всі намагання запобігти близькому контакту між пасажирами - марні.
Отже, у годину пік, у вагоні метро - близько 100-150 людей. Усі в масках та намагаються дотримуватися дистанції. Проте, з об'єктивних причин - це неможливо. Тому що сидять люди один біля одного. І так само, впритул один до одного стоять. Що унеможливлює дотримання карантинних обмежень.
Є люди які й стоять. Ну, багато людей. В масках усі. Але в перчатках - це одиниці.
У наземному комунальному транспорті - схема краще налагоджена.
Сейчас стоячие есть. Но, все в масках. Всt нормально, люди стараются.
Кількість пасажирів та їхні аксесуари - маски - бере під контроль кондуктор, або водій. Якщо людей більше за встановлений ліміт - до салону вас не пустять. Як і на цьому відео - водій, побоюючись штрафу у 17 тисяч - відмовляє пасажирці у перевезенні.
Гірше з маршрутками - там пасажирів контролювати, крім водія - нема кому.
Я завжди закриваю маскою нос і рот. А от сьогодні їхала - він відкрив носа. Ну шо це таке?
А це вже Берлін. Теж година пік. Але тут завдяки добре розвинутій транспортній системі - автобуси і раніше не були переповненими. А зараз і поготів - вони напівпорожні. До того ж дисципліновані німці бояться підхопити коронавірус.
Раніше я щодня користувалася громадським транспортом, зараз намагаюся більше їздити на велосипеді або автівкою з друзями. Люди непокояться, бояться заразитися.
У транспорт тепер можна заходити лише через середні або задні двері, щоб не заразити водія. Пасажир має бути в масці і сідати подалі від інших. Дотримання правил час від часу перевіряють представники місцевих органів правопорядку. Пасажирів без масок у Мюнхені штрафують на суму 150 євро. У Берліні - намагаються переконати.
Люди дотримуються правил. І якщо бачать пасажира без маски, просять його її вдягнути.
А це вже Париж. Готовність пасажирів до поїздки у підземці - перевіряють поліцейські.
Маска обов'язкова. Вас можуть оштрафувати. Я рекомендую вам застібнути куртку і спробувати хоч так закрити ніс та рот у транспорті. А завтра не забудьте взяти з дому маску.
В Іспанії забудькам маски видають при вході на станцію. І нагадують про дистанцію. За її порушення теж світить штраф. А у вагонах італійського метро позначили місця, які мають залишатися вільними.
Роберта, жителька Рима:
Я завжди намагаюся триматися на відстані від людей. І не тільки у метро, в автобусі теж.
За дотриманням дистанції стежать навіть венеційські гондольєри. Беруть на борт обмежену кількість пасажирів.
Українська ж система гальмує. На відміну від Європи, у нас геть не розвинений велотранспорт, який міг би стати альтернативою громадському.
Натомість є маленькі і непристосовані для нормального перевезення пасажирів маршрутки. Транспорту бракує, а сама схема маршрутів не продумана. Коронавірус лише загострив проблему.
Євген Комаровский, лікар:
Понимаете, идеальная логистика - это когда в автобусе через сиденье сидят люди. И открыто две форточки, т.е, постоянный воздухообмен. Но это почти всегда - не возможно. По этому, надо просто расслабиться.