Зберегти дороги: в Україні тестують нову систему зважування вантажівок [ Редагувати ]
Перш, ніж будувати нові дороги - треба зберегти наявні. Одна з проблем бездоріжжя - перевантаженість. Боротися з цим вирішили за допомогою так званого "розумного зважування". Що це таке і де це вже запроваджують?
Лише за кілька хвилин цю точку на трасі "Київ - Житомир" перетнули 8 вантажних автомобілів. Навіть не підозрюючи того, водії вантажівок пройшли ретельну перевірку. Так звана "розумна система" вмонтована в дорожнє покриття. Вона вимірює швидкість руху, кількість осей, навантаження та масу автомобіля.
Мета такого нововведення - зберегти міські автошляхи і траси. За даними дорожніх служб, перевищення водіями граничної норми вантажності - перша причина бездоріжжя. Кажуть: за таких умов, навіть оновлені автошляхи, можуть зруйнуватися навіть за пів року.
Руслан Ничик, начальник служби автомобільних доріг у Київській області:
Місяць ми проводили експеримент. І статистика зафіксувала приблизно 1 мільйон 150 тисяч вантажних авто понад 20 тонн, які проїхали повз. Так от, 45% з них - є перевантаженими.
За словами розробників системи зважування у русі WIM, вже з серпня планують впровадити наступний етап проекту. Водіям-порушникам нараховуватимуть неабиякі штрафи. Тож "листи щастя" надходитимуть не лише від поліції, а й від "Укртрансбезпеки".
Андрій Вознюк, керівник відділу Інтелектуальних транспортних систем "Укравтодору":
Починають штрафувати за перевантаження від 5%. Здається, 7 тисяч гривень - початково. А далі - 15 і більше. Розумієте, ми зважуємо автопоїзд в русі на швидкості кількох десятків кілометрів на годину.
Так зване "розумне зважування" працює в режимі реального часу - датчики фіксують порушення і надсилають відомості у центральний офіс "Укравтодору".
За останні 10 хвилин було зафіксовано 2 перевантаження. І один перетнув подвійну смугу. Ось, ви бачите, зараз проїхав автомобіль - його допустима маса приблизно 11 тонн.
Цього тижня лише в Київській області запрацювали шість автотранспортних систем WIM. Перевіряти водіїв на сумлінність почали також в Одеській та Миколаївській області - останній регіон є транзитним. Ним проходять вантажівки зі щебенем, зерном і пально-мастильними матеріалами. Вигідне розташування обертається проблемами.
Володимир, водій:
По дороге надо поехать и увидеть - сколько машин стоят, ремонтируют колеса с поднятыми капотами. Дороги - колии. Ты едешь, как по рельсам.
Валентин Галенда, громадський активіст:
Стан доріг - незадовільний. Наприклад, якщо є якась яма, фура в неї в'їжджає перший раз, другий, третій - ця яма стає кар'єром.
Донедавна фури тут перевіряли вибірково. Траплялося, виявляли 50 тонн замість дозволених 22 тонн. Рекордсмени ж перевищували норму вп'ятеро. Тож, у місцевих дорожніх службах переконані: стаціонарні комплекси вирішать одразу дві проблеми. Відкинуть людський фактор і зменшать корупцію.
Владислав Невеселий, в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Миколаївській області:
В дороге будет вырезаться прорез. Туда ложится планка, которая будет заниматься взвешиванием. Будет стоять большая рамка, на которой будут фиксироваться камеры. Когда фура будет заезжать - факт перевеса будет доказан, камера будет фиксировать.