Бензиновий голод: Білорусь припиняє постачання пального в Україну [ Редагувати ]
Що буде з бензином? Деякі постачальники пального з Білорусі не підтвердили поставки А-95 для українських контрагентів. Через це одразу з'явилася інформація, що Білорусь, буцімто, повністю зупинила експорт бензину й дизеля в Україну. Це - не так. Принаймні, поки що.
А от чи реальною є ця перспектива? Що буде на українському ринку без білоруського пального?
50 гривень за літр бензину. Такими заголовками заряснів інтернет після новини про можливе припинення постачання пального з Білорусі. Адже частка білоруського 95-го бензину на українському ринку - близько 50 відсотків. Водії нарікають: заправляти машину і так недешеве задоволення.
Михайло, водій:
Может быть там в районе двух тысяч. Дело в том, что когда ты покупаешь машину, ты сразу понимаешь, что машина - это вещь, на которую постоянно надо тратить финансы на ее обслуживание, а ее обслуживание - это, естественно, первостепенно - топливо и все остальное.
Андрій, водій:
Ну, їздить треба, а що робить? Робота така - нема куди діватися, приходиться платить, їздить, інколи можливо оптимізувати маршрут, щоб зайвий раз круг не нарізати.
50 гривень за літр - сценарій фантастичний, - заспокоюють українські експерти. Навіть у разі повної зупинки постачання білоруського 95-го, катастрофи не буде, бо загальна частка бензину серед усіх нафтопродуктів на нашому ринку лише близько 20%.
Юрій Корольчук, енергетичний експерт:
По-перше, його обсяг відносно незначний на ринку України. По-друге, є можливість забезпечити альтернативні поставки з інших джерел, тобто з інших країн. По-третє, зрештою є власні виробники нафтопродуктів. Тобто він один правда, не виробники, а виробник - це Кременчуцький НПЗ "Укртатнафта" і відповідно для них це взагалі подарунок долі, якщо це відбудеться, тому що вони абсолютно тоді виходять на ринок з додатковими обсягами бензину.
Остаточно побоювання розвіяли в уряді. Кажуть, білоруський дистриб'ютор запевнив, що зупинка - тимчасова. І пов'язана не з політикою, а з плановим ремонтом Мозирського нафтопереробного заводу.
Тарас Качка, заступник міністра економіки України:
Це означає, що білоруські виробники розуміють, що не можуть втрачати український ринок. Тим не менш, ця ситуація хоч і заспокоює, але актуалізує питання диверсифікації виробництва і імпорту бензину. Ми вже почули заяви національного виробника про готовність збільшувати виробництво. Ми бачимо, що мережі працюють над диверсифікацією, тому питання щодо бензину є досить спокійним і оперативним.
Та без політики в економічних відносинах з Білоруссю однаково не обійшлося. Тамтешня влада на 6 місяців запровадила режим індивідуального ліцензування імпорту українських товарів. Тобто, жодна партія цукерок, пива, шпалер чи туалетного паперу з України не потрапить до Білорусі без окремого дозволу.