"Це звучить смішно": екс-глава митниці Нефьодов про її здатність зібрати "податок на посилки" з десятків мільйонів відправлень [ Редагувати ]

Навіть зараз Державна митна служба не справляється з контролем товарів, які ввозяться на територію України. А впровадження "податку на посилки" просто заблокує її роботу, а суди будуть завалені позовами через помилки та некоректну оцінку.
Про це заявив екс-очільник Державної митної служби Макс Нефьодов, який висловився категорично проти впровадження "податку на посилки", поки інфраструктура митниці до цього не готова.
"Зараз митне оформлення проходить точно менше, ніж піввідсотка всіх посилок. Збільшити цю спроможність в 20-50 разів фізично неможливо. Крім того, навіть те, що проходить оформлення, часто проходить його як-небудь...
...Склад, де навалено якихось коробок в два людських зрости, стоїть три митники, які дивляться на ці мільйони посилок, ручний сканер, як в аеропортах чи на вокзалі в Києві, і вони щось перевіряють. Як вони перевірять коробку, на якій щось написано ієрогліфами - це питання в повітрі", - пояснив Макс Нефьодов, як митний контроль виглядає зараз і перед якими практичними проблемами постануть її службовці в разі необхідності контролю десятків мільйонів поштових відправлень, які прямують до України.
За його словами, впровадження "податку на посилки" потребуватиме шалених багаторічних інвестицій від держави на розвиток інфраструктури митниці, що явно більше від того, що такі стягнення можуть принести бюджету.
"Величезна проблема нашої митниці, і не тільки в посилках - інфраструктура. Митниця - це не віртуальна структура, це не людина з комп’ютером. Мають бути склади, сканери, це великі системи логістичні, ланцюжки, які їдуть, на яких лежать товари, які просвічуються, зважуються і так далі. Просто ввести оподаткування від нуля і вважати, що якимось чином зростуть надходження в державний бюджет матеріально, для мене це звучить смішно", - сказав екс-очільник Держмитслужби.
За словами Нефьодова, без належної підготовки інфраструктури митниці "податок на посилки" паралізує роботу поштових операторів, експрес-перевізників, самої митниці, а суди будуть завалені судовими позовами та скаргами.
"Якщо розглядати якісь зміни в цій сфері, то вони мають йти паралельно зі збільшенням спроможності митниці, інвестиціями в ці спроможності обробляти посилки, тому що інакше буде класична найгірша українська історія, коли і грошей не здобули, і люди пекельно незадоволені, і бізнес порушений, і ніхто не відповідає за цей хаос", - сказав Нефьодов.
Жодна розвинена країна світу не практикує тотального контролю за поштовими відправленнями приватних осіб для їх оподаткування - витрати держави часто перевищують потенційні надходження від цих зборів. Наприклад в США цей поріг становить $ 800, у Великій Британії 135 фунтів.
Європейський Союз витратив десяток років та зробив шалені інвестиції у створення автоматизованої системи для контролю та стягнення податкових і митних платежів і їх автоматичного адміністрування.