В Україні змінили правила страхування поїздки транспортом: як пасажиру отримати відшкодування у разі ДТП [ Редагувати ]
Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури оновило механізм страхування поїздки автомобільним та міським електричним транспортом. Про це повідомляє відомство.
Раніше перевізник виконував роль посередника між пасажиром та страховою компанією. Пасажир купував квиток на поїздку, який включав оплату страхового полісу, страхуючи сам себе за власний кошт. Відповідна інформація вказувалась у квитку.
Тепер перевізник страхує свою відповідальність за шкоду, заподіяну пасажиру, багажу та вантажу, укладаючи зі страховою компанією відповідний договір страхування без залучення до цих відносин пасажира.
Таким чином, пасажир не є стороною договору для відшкодування заподіяної шкоди у разі настання страхового випадку.
У разі настання страхового випадку відповідне відшкодування може здійснюватись страховою компанією саме за безпосереднім зверненням пасажира. Перевізник також має право ініціювати процес відшкодування.
Тобто, якщо раніше сам страхував себе, адже до квитка був включений страховий поліс, то тепер йдеться про страхування відповідальності саме перевізником, який має забезпечити відповідний договір із компанією без потреби залучати у ці відносини пасажира.
Оновлені умови страхування регулюють лише відповідальність за шкоду життю та здоров’ю пасажира, а також шкоду багажу. Натомість питання шкоди вантажу не регулюється.
Під час кожного перевезення на борту транспорту у водія має бути страховий поліс або засвідчена перевізником копія договору відповідальності.
Окрім цього, перевізник зобов’язаний інформувати пасажира про реквізити укладеного договору між перевізником та страховою компанією, розмір страхової суми у квитках та у салонах транспортних засобів.
Мінімальна страхова сума, на яку перевізник зобов’язаний застрахувати відповідальність з розрахунку на одного потерпілого - 320 тисяч гривень за шкоду життю та здоров’ю.
Щоб отримати відшкодування, потерпілий пасажир має подати заяву про виплату безпосередньо страховій компанії. Пасажир має підтвердити своє перебування у транспортному засобі під час перевезення з допомогою квитка чи іншого документа, на підставі якого виконувалося перевезення.
Термін розгляду заяви про страхову виплату - до 30 днів.