У Зеленського назвали шляхи, яким ЄС продовжує закупати російський ЗПГ [ Редагувати ]
Європейський Союз залишається найбільшим покупцем російського зрідженого природнього газу (ЗПГ). Про це написав у Facebook радник Офісу президента з питань санкційної політики Владислав Власюк.
ЄС є найбільшим покупцем російського ЗПГ
У вересні 2024 року ЄС закупив 49% експорту російського ЗПГ, Китай - 22%, Японія - 18%. З 2022 року ЄС імпортував російського ЗПГ на суму близько 27,3 млрд євро. У першій половині 2024 року деякі країни-члени ЄС значно збільшили імпорт російського ЗПГ.
Термінали, що імпортують російський ЗПГ
Найбільше російського ЗПГ у Європі в першій половині 2024 року імпортували термінали: Зебрюгге (Бельгія), Монтуар-де-Бретань (Франція), Більбао (Іспанія), Дюнкерк (Франція) та Мугардос (Іспанія).
Зебрюгге та Монтуар-де-Бретань продовжують переправляти російський ЗПГ з Ямалу, з обсягами 2,9 млрд кубометрів і 0,70 млрд кубометрів у першій половині 2024 року відповідно. Переправлення російського ЗПГ у Зебрюгге зросло на 19%.
Санкції проти російського ЗПГ
У 14-му пакеті санкцій ЄС було введено заборону на перевалку (не купівлю!) російського ЗПГ, яка набуде чинності з березня 2025 року (!). Раніше США ввели заборону на імпорт російського ЗПГ у березні 2022 року, а Велика Британія — у січні 2023 року.
Крім того, США та Велика Британія запровадили санкції проти ключових російських ЗПГ-об'єктів в Арктиці та вперше ввели обмеження на "тіньові" танкери для транспортування російського ЗПГ.
Росія створює флот "тіньових" танкерів для ЗПГ
Кількість танкерів для ЗПГ, перереєстрованих в ОАЕ та Індії, значно зросла. На сьогодні може існувати до 50 таких суден (для порівняння, у 2024 році 64 унікальних судна перевозили російський ЗПГ на глобальному рівні).
Важливо продовжувати тиск на російські танкери ЗПГ, оскільки Панама оголосила про анулювання реєстрації прапора для чотирьох танкерів ЗПГ, пов'язаних із російським виробником газу Новатек, що потрапив під санкції США.
Висновки та рекомендації
ЄС залишається найбільшим покупцем російського ЗПГ, продовжуючи нарощувати імпорт у 2024 році. ЄС може легко замінити російський ЗПГ у 2025 році, збільшивши імпорт з інших країн (наприклад, США, Катару). Росія активно будує "тіньовий" флот танкерів для ЗПГ, використовуючи стратегію, подібну до тієї, яку застосовує для "тіньового" флоту нафти.