У Черкасах учні розробили текстурні фарби для незрячих [ Редагувати ]
У Черкасах незрячі та слабозрячі діти можуть відчувати фарбу на дотик та малювати різними кольорами. Це стало можливим завдяки втіленню проєкту школярів одного з навчальних закладів міста. Свою розробку в майбутньому планують запатентувати, адже аналогів їхнім фарбам ні в Україні, ні у світі не знайшли. Більше про ідею у наступному сюжеті.
У вас є по два шпателі й дві кісточки.
Ось так починається цей урок малювання. На столі у школярів по шість кольорів фарб та полотна. Сьогодні кожен створюватиме свій різнобарвний шедевр.
Зазвичай, люблять пензликами малювати, бо ними набагато легше, а я взагалі люблю олівчиками, але ці фарби легше шпателем, бо вони загрібають пісок.
Діти за столом - слабкозорі й ментори допомагають їм орієнтуватись, як працювати із фарбами. 14-річний Кирило вирішив малювати літо.
Кирило Залозний, школяр:
Білий і жовтий колір, видно, що такі лагідні, а зелений - видно, що тут пісок, а чорний взагалі... Під час малювання можна розслабитись, фантазію включить, щоб намалювати.
Ці текстурні фарби для людей із порушенням зору створили школярі черкаського ліцею "Перспектива". Ідея виникла під час занять з роботехніки. Обговорюючи тему мистецтва, молодь вирішила зробити малювання більш інклюзивним. Бо людям із вадами зору, доступу до такого дозвілля раніше не було.
Ксенія Левченко, школярка:
Іноді є люди, які вважають їх неповноцінним, а мистецтво - це навіть думають, що це не поєднуване, от людина, яка має вади зору, і щось малювати, що вона побачить, мене це зачепило, бо я вважаю, що кожна людина має право реалізовувати себе.
Від ідеї до реалізації задуму збігло кілька місяців. Підлітки експериментували, радилися з незрячими людьми. А згодом написали програму та виграли грант у 100 тисяч гривень, щоб виготовити 55 наборів фарб із шести кольорів. Між собою вони відрізняються різною фракцією піску у кожній з барв.
Ліна Бондаренко, заступник директора навчального закладу:
Зараз ми працюємо над тим, щоб запатентувати наш проєкт, це перший наш крок, і плюс спілкуємось з зацікавленими, щоб продовжити роботу цього проєкту, бо фарби уже закінчуються. Ми подібного не знайшли не лише в Україні, але й у світі.
Набори з фарбами ініціатори проєкту передали спеціальній школі у Черкасах, де навчаються діти з повною або частковою втратою зору. Такій креативній допомозі там радіють, адже творчі заняття надважливі для розвитку учнів.
Інна Шевченко, виконувачка обов'язків черкаської спеціальної школи:
Тактильна уява, коли вони малюють, вони теж відчувають, у них в голові складається якась картина, і за допомогою пальців творять шедеври, по-третє, це розвиток дрібної моторики, що важливо для координації руху.
Нині підлітки шукають нові грантові програми й партнерів для продовження проєкту та його масштабування. Адже вірять, що ідея інклюзивного мистецтва має втілюватися і надалі.