Нові податки для власників авто: кому та скільки доведеться заплатити [ Редагувати ]
Заробляєш на продажу авто - плати більший податок. Верховна Рада підвищила військовий збір, зокрема, у випадку реалізації рухомого майна. Моя колега Анастасія Пелешок поспілкувалася з тими, хто продає і купує машини. Що думають про зміни у законі автолюбителі та що кажуть фахівці? І кому тепер справді доведеться сплачувати більше. Про це далі.
Півтори тисячі доларів - шістдесят з чимось тисяч гривень податку довелося сплатити.
Киянин Дмитро прямує до авторинку підбирати нову автівку. Місяць тому свою продав. Це був уже другий транспортний засіб, який довелося виставити на продаж впродовж року.
Дмитро, власник автівки:
Просто вийшло так, у мене перша машина дорога була, вона не потрапила під податок, а друга вийшла дешевою. Продавав недавно "Ауді А8", була 2007 року, виходить другий продаж, я продав її за 7 тисяч доларів, а оцінили у сервісному центрі у 18 тисяч доларів. І там виходить близько півтори тисячі доларів податок був - з другого продажу.
Таку "кругленьку суму" спровокував підвищений військовий збір. Щоправда, розмір податку для авторинку залежить від того, яку за ліком машину ви продаєте.
Анатолій Ткаченко, заступник начальника регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві:
Якщо фізична особа продає транспортний засіб протягом календарного року вперше, тобто оподаткування не застосовується, ставка 0, у випадку другого продажу легкового автомобіля податок з продажу транспортного засобу становить 5 %, це на доходи фізичних осіб, а також 5 % військовий збір. У випадку третього продажу легкового автомобіля або мототехніки податок з доходів фізичних осіб складатиме 18%.
Проте економісти переконують: саме підвищення податків допоможе зменшити кількість сірих схем на авторинку.
Ілля Несходовський, економічний експерт:
Ми знаємо, що всередині країни існують ті, кого в народі називають "перекупами", які купують автомобілі в одних, а потім перепродають набагато дорожче, їх бізнес також призводить до серйозних фінансових затрат. Вони де-факто займалися підприємницькою діяльністю, але нічого не платили, жодного податку. Тому в цьому контексті можна сказати, що тут певне встановлення справедливості.
Продаж автомобілів вплине лише на порушників, які хочуть нажитися на продажі рухомого майна, і пересічних автолюбителів не торкнеться. В цьому впевнені у Всеукраїнській Асоціації автоімпортерів. Адже зазвичай люди купують нову машину принаймні раз на кілька років.
Олег Назаренко, Генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів:
Не купують автівки люди більше ніж один раз на рік, тобто пересічний громадянин не постраждає, а в принципі люди, які займалися цим бізнесом і не бажали платити податки, вони мають зареєструватися і сплачувати податки, і там податки в цілому не великі.
Прогнози у продавців вживаних автівок не надто оптимістичні. Вони кажуть: з початком війни ситуація на українському авторинку погіршилася. А зараз, побоюються, торгівля взагалі може загальмувати.
Тарас, власник сервісу продажу вживаних автомобілів:
Ми займаємося купівлею-продажем автомобілів, раніше із-за кордону ганяли, зараз не займаємось тим, тому що автомобільний ринок України настільки просів, що сенсу гнати з-за кордону вже немає. Такі реалії, що продажі кепські й ціни падають.
Натомість експерти з висновками не поспішають. Кажуть, у січні ситуація стане більш зрозумілою, коли ринок повністю адаптується.