Рух транспорту під час тривоги: чи плануються зміни [ Редагувати ]
Повітряна тривога, пасажири тролейбусів і трамваїв - на вихід. Київ - чи не єдине місто в Україні, де міська влада зупиняє громадський транспорт під час загрози російських атак. У столиці почали шукати рішення, як забезпечити курсування наземного транспорту під час повітряної небезпеки. Бюджет Києва несе мільярдні збитки, а люди вимушені пересідати на маршрутні таксі, адже приватні перевізники та кільцеві електрички продовжують працювати у штатному режимі. Тему продовжить Єлизавета Яковлева.
Кілометрові черги на зупинках та небезпечний квест під назвою "Влізти в маршрутку".
Київський транспорт під час повітряних тривог зупиняється. У години пік це фактично паралізує рух у столиці.
Автобуси, тролейбуси, трамваї та наземні частини метро зупиняються з 1 серпня 2022-го. Рада оборони Києва тоді ухвалила рішення, що лишень почувши звук сирени, всі пасажири та водії мають на найближчій зупинці вийти з салону і прямувати до укриття.
Тетяна, жителька Києва:
Ну, понятно, когда ракеты летят, что надо останавливать. Но "Шахеды" тоже не безопасно. Щас уже двояко, я не знаю.
Втім, таке рішення місцевої влади викликало багато питань, зокрема, фінансових.
Ганна, жителька Києва:
Ну, иногда, я когда заплатила карточкой в троллейбусе, и вдруг тревога - ты проехал 2 остановки, транспорт останавливается и дальше не едет. И, получается, ты заплатил за проезд и никуда не попал. Конечно, это иногда напрягает.
І на ці питання киянам за 2 роки так і не відповіли.
Олександр, житель Києва:
Це не дуже гарно, тому що немає ніякої гарантії, що це краще. Більшість тривог - це так, МІГ злетів, через 20 хвилин відбій тривоги. А транспорт зупинився і не дійшов туди, куди треба.
До того ж у Києві зберігається дефіцит укриттів - далеко не на кожній зупинці трамвая чи тролейбуса знайдеться безпечне місце для кількох десятків пасажирів.
Андрій Вітренко, депутат Київської міської ради:
Беремо проспект Бажана, лівий берег, який "голий". І всі автобуси, які ходять в той час під час повітряної тривоги, вони зупиняються біля скляної зупинки, яка облаштована на проспекті Бажана, і всі люди, в тому числі водій, ходять повз автобус і повз цієї зупинки. Дуже сумнівне питання, чи знаходяться вони в цей час у безпеці.
У такій ситуації у виграші хіба що водії маршруток. Їм зупиняти рух під час повітряних тривог не обов'язково. А отже, більшість пасажирів, виходячи з комунального транспорту, не біжать у пошуках укриттів. Вони набиваються в автобуси приватних перевізників, що продовжують курсувати.
Микола, водій маршрутки:
Для водіїв краще. Вибачте, мені пора їхать.
Тимур Ткаченко, начальник Київської міської військової адміністрації:
Економічні обґрунтування і скільки місто втрачає від цього рішення, воно досить ключове тут. І найголовніше - якби рішення виконувалося в повному об'ємі, і зупинявся транспорт не тільки комунальний, але й приватний, тоді, напевно, це мало б сенс.
Кияни на сайті Київради створили вже 6 петицій з проханням скасувати зупинку транспорту під час повітряних тривог. Втім посадовці щоразу були непохитні, мовляв, то небезпечно і недоречно. І це лише підігрівало дискусії в суспільстві.
Тимур Ткаченко, начальник Київської міської військової адміністрації:
Я вважаю, що всі мають переглянути це рішення, знайти оптимальний варіант, який би підходив киянам. Рішення має бути збалансованим, має бути переглянуто, і це має бути найближчим часом, оскільки кияни цього вимагають.
Але як знайти баланс між зручністю та безпекою? Депутати Київради вже пропонують певний алгоритм дій.
Для початку можна створити укріплені зупинки, вони стали б укриттями для пасажирів, що вийшли з транспорту. Такі вже є у прифронтових містах - Миколаєві, Запоріжжі, Харкові...
Наступним етапом депутат пропонує запровадити нові правила руху громадського транспорту.
Андрій Вітренко, депутат Київської міської ради:
Це застосування сучасних програм експертного моделювання і перелік правил зупинки транспорту. Замість повного паралічу, впровадити механізми, які дозволяють швидко відновлювати роботу. Третє - це дослідження досвіду міст, зокрема це Харків, Запоріжжя.
Наразі все це - лише ідеї. Депутати та посадовці розуміють: потрібен чіткий та затверджений порядок переходу від режиму повної зупинки до гнучкого графіка. Втім, напрацьовувати варіанти потрібно якнайшвидше, щоб не паралізувати рух у столиці і при цьому не ризикувати безпекою киян.