Як оформити інвалідність за новими правилами після ліквідації МСЕК [ Редагувати ]

З 1 січня 2025 року в Україні запрацювала система оцінювання повсякденного функціонування, яка замінила МСЕК.
Процес отримання статусу інвалідності спрощено та цифровізовано. Усі етапи фіксуються в електронній системі, що унеможливлює корупційні зловживання.
Організацією процесу займається Центр оцінювання функціонального стану особи. Він також перевіряє рішення експертних команд і розглядає скарги.
Про це в ефірі телемарафону "Єдині новини" розповіла керівниця Центру оцінювання функціонального стану хвороб Олена Мороз.
"Після того, як реформа почала втілюватися у життя і була ліквідована система МСЕК, було створено і працює майже 411 експертних команд на базі закладів охорони здоров'я кластерного та надкластерного рівня. Силами цих команд було розглянуто та винесено рішення більше, ніж по 172 тисячам справ людей. Десь 84% цих справ були розглянуті позитивно, і людям було встановлено ту чи іншу групу інвалідності.
Можна сказати, що майже 70 тисяч лікарів первинної ланки - це профільні лікуючі лікарі, які оформлюють на сьогоднішній день документацію для пацієнтів в електронній системі.
Що змінилось на краще для пацієнта - те, що спростилась сама процедура проходження етапів обстеження, перед тим, як документи потрапляють на оцінювання. Всі документи на сьогоднішній день мають електронний вигляд і в подальшому спростять взаємодію між закладами охорони здоров'я при подальших наступних оглядах. Тому що вони вже заведені в систему і в систему будуть додаватись лише оновлені документи. І людині не буде потрібно здавати все спочатку з першого дня свого захворювання.
Електронна система спростила саме планування оглядів, людина вже не чекає у черзі, сидячи під кабінетом. Черга має електронний вигляд. І людина точно зна, в який день, на яку годин має прибути до закладів охорони здоров'я, щоб її оглянула експерта команда", - розповіла Олена Мороз.