Україна ризикує залишитись із одним авіа-монополістом [ Редагувати ]
Якщо Кабмін не проведе кадрові зміни у Державіаслужбі, Україна ризикує залишитись із одним авіа-монополістом - запевняють учасники сьогоднішнього мітингу під стінами Уряду. Це - колективи майже десятка авіаперевізників, які після скасування спеціального наказу Міністерства інфраструктури - можуть залишитись без роботи. Вимагають - встановити для усіх компаній однакові правила ведення бізнесу.
Символічний похорон доступних перельотів під стінами уряду влаштували працівники тих авіаперевізників, які намагаються боротись із тотальною монополізацією українського повітряного ринку. Авіатори стверджують: лоукостери та інші зарубіжні компанії залишають Україну через те, що керівництво Державіаслужби фактично блокує розвиток невеликих та нових авіаперевізників - на користь великого монополіста - МАУ. Наприклад, компанія Родрига Мерхежа намагалась отримати нові маршрути на близькосхідному напрямку.
"Звичайно, прав на те, щоб ми виконували польоти звідси в ті напрямки, куди ми хотіли б, ми не отримали, заблоковані всі призначення. У цей час МАУ отримує призначення на всі маршрути, куди літає сьогодні наша авіакомпанія", - каже Родриг Мерхеж, президент українських середземноморських авіаліній.
Перевізники кажуть, така поведінка голови Державіаслужби Антонюка їх не дивує, адже до призначення на цю посаду він працював в мау. Кілька місяців ім вдавалося отримувати маршрути завдяки спеціальному наказу Мін-інфраструктури, але через Дніпропетровський суд монополіст скасував його. Не реагує на знищення конкурентного українського авіаринку і уряд, що не є випадковим - переконані демонстранти.
"Одноосібно керівник Державіаслужби видає напрямки зараз. Одноосібно здійснює, лобіює інтереси лише авіакомпанії МАУ. І це вже продовжується на протязі року. БІльша частина чиновників, які перебувають в цих стінах, вони незаконно користуються благами від авіакомпанії МАУ, на протязі багатьох років. Вони і члени їх родин", - говорить Сергій Підгородецький, гендиректор "Атласджет-Україна".
В асоціації авіапідприємств кажуть - держава має регулювати лише правила авіаційної безпеки, а не підганяти вимоги під конкретного протеже. Вирішити проблему лоббіювання у повітряній галузі, на думку фахівців, можна запровадивши європейські стандарти регулювання та підписавши угоду "Відкрите небо", яку Україна парафувала ще у 2013, але досі не ухвалила.
"Треба просто зняти ось цю проблему через підписання" Угоди про Спільний авіаційний простір ". І тоді доступ буде регулюватися тільки трьома позиціями - сертифікат експлуатанта, безпека, ліцензія на право перевезення пасажирів і слот, в якомусь аеропорту і відразу аеропорти наповняться, і все буде більш-менш спокійно", - запевняє Микола Марченко, голова правління Асоціації авіаційних підприємств України.
До мітингарів представники уряду так і не вийшли. Не помітили серед пікетувальників і їхніх колег з Мау. Тим часом, з країни вже пішов Віззейр, от-от закриються Харківські авіалінії. Ще кілька вітчизняних перевізників змушені переводити свої літаки та персонал за кордон - Україна втрачає надходження до бюджету. І лише один перевізник -"в плюсі".