У США намагаються врятувати пароплав "Сполучені Штати" [ Редагувати ]
Двадцять років очікування. Легендарний американський пароплав не може знайти кошти на реставрацію і поступово іржавіє у доці. З надією знайти спонсорів власники вирішили нагадати світові історію неординарного лайнера.
Найсучасніший, найкрасивіший, найшвидший корабель у світі - пароплав "Сполучені Штати" Це - передовий океанський лайнер свого часу, володар престижного призу "Блакитна стрічка Атлантики". Цю нагороду присудили наймобільнішому судну, яке здійснювало рейси між Європою та США.
Збудований за допомогою американського уряду, цей розкішний корабель згодом перетворився на надшвидкого перевізника солдатів, коли Холодна Війна увійшла в гарячу стадію. Після цього – 1969 року його списали, перепродували від власника власнику і ось судно опинилося у Філадельфії.
Реставратори, що опікуються історичним кораблем, кажуть: часу, до того, як він перетвориться на брухт залишилося дуже мало.
"Якщо ми не отримаємо значних фінансових вливань до кінця місяця, на жаль, доведеться продавати судно ще раз. Інакше матимемо купу іржавого заліза", - попереджає реставраторка кораблів С’юзан Гіббс.
Джо Рота працював на кораблі на всіх можливих посадах - від посильного до фотографа.
"Так, зараз тут значно тихіше, ніж 1955. Моя кабіна містилася на верхній палубі. Вона була особливою, здається, я наче в молодість повернувся. Мені йшов 21 рік", - згадує член екіпажу "Сполучених Штатів" Джо Рота.
Розкішний лайнер тоді приймав у себе на борту голівудських зірок, президентів, навіть легендарну картину "Монна Ліза" перевозили на його борту у п’ятдесятих і шістдесятих.
"Я зробив фото Джона Вейна разом із капітаном на відкритій палубі. А ще провів деякий час з Марлоном Брандо - ох він був і дивак", - розповідає Джо Рота.
Зараз, щоб тримати корабель у доку, щомісяця потрібно 60 тисяч доларів. Усе це - приватні дотації. Вони так би мовити купують час. Поки не знайдеться інвестор, щоб перетворити "Сполучені Штати" на готель, офісний центр або музей.
"У цього корабля безкінечний потенціал. Його можна перетворити на що завгодно. Це - унікальна можливість, єдина в усьому світі", - запевняє С’юзан Гіббс.
Остання морська подорож лайнера - давно у минулому, але є шанси, що його не розберуть на сувеніри. І легендарне судно ще довго служитиме людям. Вже на березі.