Водія автомобіля з іноземними номерами оштрафували на 500 тисяч гривень [ Редагувати ]
Майже на півмільйона гривень вищий адміністративний суд оштрафував власника авто з іноземними номерами. І це, як виявилося, вже не перша така постанова. Чи варто чекати хвилі судових рішень і в скільки українцям може обійтися "автомобільний безвіз" - далі в сюжеті.
Брендові іномарки, пробіг кілька тисяч кілометрів європейськими дорогами, а головне - доступні ціни. Сьогодні пригнати дешевий автомобіль з Польщі чи Литви нескладно. Достатньо залишити заявку на сайті - решту зроблять за вас. Та ось червоне світло "литовцям і полякам" дали українські служителі Феміди.
Вищий адміністративний суд України оштрафував водія автомобіля з іноземними номерами майже на півмільйона гривень - це 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів.
"Это не первый случай, на днях Киевский суд - и причём, апелляции не принадлежит, принял решение оштрафовать на 400 тысяч гривен гражданина, который передвигался на Ауди и на миллион 683 тысячи гражданина, который ездил на Мерседесе", - повідомив Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.
Кількома рішеннями суду все не закінчиться, переконаний адвокат Андрій Тарасов. адже схема, за якою українцям пропонують уживані європейські авто - незаконна. Щоправда, якщо справу і доводять до суду - часу на це йде чимало.
"По правилам временного ввоза использовать автомобиль может только то лицо, которое фактически ввезло. Дела, которые мы имели в 2015-2016 году - сейчас просто вступает в силу решение в данных административных делах. То есть, дальше этот вал будет наростать, наростать и наростать", - говорить Андрій Тарасов, адвокат.
Проте для багатьох українців позичена машина з Європи - єдиний вихід. Особливо для тих, хто мешкає в сільській місцевості. Анна живе за містом, на нову машину грошей не вистачає.
"Если Таврию мы купили за 700 долларов, то эту - за 700 евро. И мы збиралися розмитнювати, але митники порахували - що це 5, 6 тисяч евро", - розповідає Анна Тарканій, власниця авто з іноземною реєстрацією.
Анна вирішила просто перетинати кордон щоп'ять днів. адже живе неподалік Ужгорода, звідки до Словаччини - рукою подати. Каже, їздити дешевше, ніж платити мито.
"Цю різницу я відчуваю, и цю машинку - я можу радуватися їй кожного дня", - говорить Анна Тарканій, власниця авто з іноземною реєстрацією.
Навіть офіційні імпортери визнають, що високі митні збори потрібно знижувати. Але у фіскалів і депутатів - свої плани.
"Ведь эти фирмочки сами по себе не работают, за ними стоят коррумпированные чиновники, коррумпированные правоохранители.
Собственники этих литовских фирм здесь, в Украине - они в Кабмине, они в Парламенте, они бизнесмены серьёзные", - стверджує Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.
У тому ж парламенті не раз намагалися розібратися з "литовськими" номерами. Щоправда, не знижуючи чи скасовуючи митні збори, а впроваджуючи драконівські штрафи для тих, хто завозить авто за сірими схемами з країн ЄС. Утім, жодна з ініціатив так і не знайшла підтримки у сесійній залі.