У Києві біля Ради протестували власники автівок з іноземною реєстрацією [ Редагувати ]
Утім, попри оптимістичні прогнози щодо електромобілів в Україні, головним засобом пересування для українців залишаються традиційні автівки. І саме навколо них сьогодні кипіли пристрасті у столиці. Зранку Київ стояв у заторах. Найскладніше було у центрі міста. А все - через акцію під Верховною Радою. Там зібралися власники автівок з іноземною реєстрацією. Чого вимагали - дізнавалась Юлія Жешко.
Саме так почався ранок середи в центрі столиці. Через акції. протесту перекрито увесь урядовий квартал. Легковики з литовськими, польськими та естонськими номерами правила дорожнього руху сьогодні не порушують. Натомість, стоять уздовж Європейської площі - аж до стін Парламенту. Все через те, що їхні власники вимагають змінити правила розмитнення іноземних авто.
"Ми хочемо щоб для українців, були, корочше, такі ж ціни як і всюди по Європі. Якщо ми вже туди рухаємося, то давайте рухатись в цьому напрямку правильно. Чому ми повинні платити Перту Олексійовичу за "Деу Ланос" 10 тис. Доларів. Якщо ми можемо взяти набагато краще автомобіль?", - говорить Юрій - представник руху "Авто Євро Сила".
Між тим, працівники Митної служби стверджують покупці іноземного транспорту оплачують лише відсоток мито і ПДВ залежно від вартості авто держбюджет недоотримує значних коштів. За офіційними даними, від початку цього року на території України перебувають понад 700 тисяч авто ввезених тимчасово або в режимі транзиту. Однак, самі ж учасники акції офіційну інформацію спростовують. Власників "євроблях" набагато більше.
"А є набагато більше. Їх близько трьох мільйонів вже в Україні. Якщо потрібно буде, то все приїдуть. Це всього лише трохи сьогодні вийшли. Буде більше", - говорить Юрій - представник руху "Авто Євро Сила".
І це при тому, що більшість автомобілів перебувають в країні з порушенням митних правил. А отже - нелегально. За два роки було складено понад 25 тисяч актів про порушення Митного кодексу. Та накладено штрафів на суму понад 200 млн. грн. І це вже не кажучи про кількість ДТП влаштованих з вини "євробляхарів". Водії часто просто йдуть з місця аварії.
Розмови про захист вітчизняного авто-виробника не витримують критики. ЗАЗ випустив першу партію легкових автівок в цьому році тільки в червні. "Богдан" збирає китайців і корейців. Ще є "Єврокар" займається Volkswagen, Audi, SEAT і Škoda. "Юзд-карз" - дешевші. Може, з Прибалтики завозити й панельні п'ятиповерхівки? Там вони - теж дешевше.