Автомобілі на "євробляхах": політик розповіла про новий закон [ Редагувати ]
В ефірі "Подробиці тижня" Тетяна Острікова, член парламентського Комітету з податкової і митної політики, розповіла про підготовку компромісного законопроекту щодо машин на "євробляхах".
В Комітеті ведеться робота вже близько року. Ми вирішуємо, що робити з тим, що кількість машин на єврономерах збільшується. Оприлюднена статистика, що, станом на вересень, таких машин в Україні було близько 168 тисяч. Самі власники говорять, що їх ще більше. Але, проблема підрахунку виникає через те, що держава не веде контроль за цими машинами. Ніхто не може сказати, скільки насправді їх в Україні. І в цьому полягає основна проблема. Тому що, коли вчиняються ДТП, власники таких машин просто кидають їх або зникають з місця пригоди. Відповідно, поліція не може встановити, хто винуватець і хто заподіяв збитки.
Але давайте розберемося, чому так сталося. Поки в Україні "Ланос" буде коштувати, як вживаний "Мерседес" в Європі, українці будуть шукати шпарини в законодавстві, щоб придбати таке авто. Наша держава ввела протекціоністські заходи, щоб розвивався національний виробник. Однак за 25 років наш автопром не спромігся доказати, що він може задовольнити попит населення на доступні автомобілі. Тому держава, на своєму рівні, має змінити політику в автомобілебудуванні. Ми повинні визнати, що в нас немає автопрому. За цей рік, вироблено близько 1000 машин.
Тому, ми повинні звернутися до практики Європи. Там низьке податкове навантаження. Ці країни вирішили для себе, що їх населення буде обновляти автопарк за рахунок імпортних авто. Натомість, в нас існує для цього дві перешкоди.
Перша - свого часу пролобійовані зміни законодавством, які не дозволяють завозити сюди машини і розмитнювати ті, які не відповідають стандарту "Євро-5". Ми повинні від цього відмовитись, можливо, знизити поріг. Ми хочемо трошки посунути стандарт і сказати, що ми надаємо право українцям завозити автомобілі не старше 2002 чи 2005 років виробництва.
Друга позиція - зависоке податкове навантаження. Якщо ми візьмемо акциз і мито - це величезні суми, які потрібно платити при розмитнені. Я можу навести приклад. Наприклад, "Фольцваген Гольф" коштує 8 000 євро. Акциз на неї складатиме 2 628 євро, ввізне мито - 728 євро, сума розмитненого авто + ПДВ ще 20 %, буде становити більше 13 000 євро.
Рік тому, Верховна Рада ухвалила закон 1389 щодо пільгового розмитнення авто не старше 2010 року виробництва. За цим законом, акциз становитиме вже 427 євро, ввізне мито - 728 євро. Це зниження акцизів до 28 разів.