Верховний суд скасував штраф для власника машини з іноземною реєстрацією [ Редагувати ]
Прецедент для євробляхерів чи виняток із правил. Верховний суд скасував штраф для власника машини з іноземною реєстрацією. Чому? І чи означає це, що всі охочі можуть вільно користуватися нерозмитненими автомобілями? Відповіді шукав Богдан Вербицький.
Задовольнити касаційну скаргу і відмінити штраф у 8 з половиною тисяч гривень. Такого висновку ще на початку жовтня дійшов Верховний Суд. Інформація про начебто легалізацію "євроблях" з'явилась у стрічках майже всіх інформаційних агентств. Однак сьогодні з'ясувалося: не все так просто.
"А чи не звільнив суд всіх власників такого транспорту від відповідальності? То скажу, що ні".
Суддя колегії, яка й приймала рішення, пояснює - вердикт стосувався тільки цього випадку. Причина - неправильно обрана фіскалами стаття покарання.
"Це не виключає, що у діях особи може бути наявні склад правопорушення, за яке його можуть притягнути до відповідальності тільки за іншою статтею. Він користувався тим транспортним засобом не у тому режимі, про який він заявляв", - говорить Ігор Олендер, суддя Верховного суду України.
"Он признал это. Он признал, что ввез машину транзитом, там сказано, чтобы не платить налоги. Теоретически таможня ему обязана, применить статью по которой штраф будет 300 процентов неположенных таможенных платежей. А это сотни тысяч", - пояснює Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.
Головна причина не розмитнення автомобілів - висока ціна. Наразі пільги на дешеве розмитнення мають лише автомобілі класу "Євро -5". Коштують вони дорожче, але отримати українські номери - буде дешевше. З автомобілями класу "Євро-4" та "Євро-3" все навпаки. Знизити ціни на розмитнення можуть нардепи. За відповідний законопроект у першому читанні проголосували ще в липні. Однак коли у Верховній Раді повернуться до цього питання - невідомо.
"Этот законопроект выгоден простым украинцам. Этот законопроект выгоден нам с вами. Он невыгоден только тем людям, которые организовали ввоз евроблях. Бляхобизнессменам это не выгодно", - говорить Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.
"Машина "Опель Вектра" обошелся он там в 2200 евро. 2006 год.
- А сколько такая машина стоит у нас, на наших номерах?
- Порядка семи с половиной долларов. Это в таком не очень даже хорошем состоянии".
На остаточне ухвалення закону чекає й Олексій. Автомобіль придбав кілька років тому. Зізнається: "узаконити" автівку хочеться, але дорого. Дешевше заплатити штраф у вісім з половиною тисяч гривень.
"Пока не будет адекватной растаможки, я не буду. Я не готов растамажевать ее за 5 тысяч долларов. Машину купить за три, и расстаможить ее за пять! Я не готов. Средняя цена нашего автомобиля с документами правильными, с номерами это 8, 8 с половиной.", - заявляє Олексій Нагорний, приватний підприємець.
А поки депутати зволікають із ухваленням законопроекту, кількість незареєстрованих автомобілів в Україні збільшується.
"На момент августа этого года 682 тысячи".