У Києві зірвали тендер з будівництва метро на Троєщину [ Редагувати ]
"Метро на Троєщину" - проект-привид, який обговорюють у Києві десятиліттями, нарешті, можливо, зрушить із мертвої точки.
У середині листопада Київський метрополітен оголосив тендер на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії. Переможе у конкурсі той, хто за найпривабливішою ціною спроектує та обґрунтує економічно і технічно, нову гілку столичної підземки. Вартість таких робіт оцінили у 148,5 млн гривень. Тендер мав відбутися вчора (у четвер - ред.), однак його відклали.
Чому? - розбиралася Юлія Касян.
Нескінченні черги на зупинках та кілометрові затори, для мешканців цього району вже давно стали звичними. Наземний громадський транспорт в години пік неймовірно переповнений, переїхати на правий берег столиці - випробування не для нервових.
"Самое главное - выехать с Троещины", - говорить Людмила Коробкіна, жителька Києва.
"Стоїш, чекаєш маршрутку, дуже забиті вже всі", - говорить Марина, жителька Києва.
До чергових обіцянок побудувати сюди метро, троєщинці ставляться скептично.
Про будівництво 4-ї гілки метро у столиці вперше заговорили ще в середині сімдесятих. Але весь час на запланований проект просто не вистачало коштів, бо головним каменем спотикання став Подільський міст. І хоча зводити його почали в 1993, цей процес постійно зупинявся. Сьогодні міст і далі будують .
Саме у його нижньому рівні проходитиме лінія довгоочікуваної підземки. У вересні цьогоріч столичний мер заявив - будівництво нової лінії почнеться одразу після того, як упораються з переправою.
А місяцем пізніше - розпорядився: закінчити всю гілку до 2025 року. Побудувати і профінансувати цей проект погодилася велика китайська корпорація.
"Потрібно зробити ТЕО, щоб ми чітко могли вказати потенційному інвестору, або генеральному підряднику, який буде: куди і як будувати метрополітен. Оскільки ми ведемо мову про залучення іноземних коштів, нам потрібні будуть державні гарантії", - наголосив Микола Паворозник, перший заступник голови Київської міської державної адміністрації.
Аби заручитися цими гарантіями, місту, насамперед, потрібно розробити точний проект будівництва. Це дасть змогу розрахувати реальну вартість гілки метро. За попередніми підрахунками - потрібно близько 3 мільярдів доларів.
"Оголошення тендеру - це не означає , що завтра вже виїде техніка і почнуться фізичні роботи. Але це уже означає, що проект зрушився, і вже ідуть важливі процеси для його завершення і для його повної реалізації", - зазначила Наталка Макогон, радник керівника КП "Київський метрополітен".
Однак, експерти ставлять під сумнів доцільність будівництва цієї гілки метро.
"Доречніше, наприклад, використати швидкісний трамвай, або електричку. Тому що перша черга ділянки - наприклад, від метро "Тараса Шевченка", до станції "Райдужна" , вона є непривабливою для пасажирів, оскільки їм доводиться робити декілька пересадок", - переконаний Григорій Мельничук, експерт у сфері міського розвитку.
У "Київметрополітені" пояснюють: торги відклали на місяць, бо учасники мають деякі запитання щодо змісту тендерної документації. Конкурс проведуть після того, коли всім нададуть максимальні роз'яснення та минуть новорічні свята.