Німці рятуватимуть їжу від смітників (відео) [ Редагувати ]
Врятувати від смітника. У Німеччині стартувала кампанія по боротьбі з викиданням їжі. Вже навіть з'явилися магазини, де торгують продуктами, термін придатності яких минув. Тетяна Логунова розповіть більше.
Їсти, не можна викидати. Що німці роблять с продуктам з простроченим терміном придатності?
Овочі, крупи, молочні продукти. На полицях цього берлінського супермаркету стандартний вибір товарів. Ціни ж в кілька разів нижче, ніж в інших магазинах. Тут продають продукти з простроченим терміном придатності. І пояснюють клієнтам - їх все ще можна вживати.
"У Німеччині на продуктах вказують мінімальний термін зберігання. І люди думають, що після вказаної дати - товар вже непридатний і краще його не їсти. Ми ж хочемо, щоб люди ставилися до продуктів харчування більш свідомо і довіряли своїм відчуттям", - говорить Рафаель Фельмер, директор магазину.
Черг у магазині не видно, але покупців вистачає.
"Багатьом продуктам з простроченим терміном придатності - не місце на смітнику. І це божевілля - викидати половину їжі, яка ще придатна до споживання у той час, коли люди у світі помирають від голоду", - говорить Аня Уманн, покупець.
Навчити німців більш свідомо і дбайливо ставитися до продуктів харчування - хоче і уряд.
11 мільйонів тонн придатних для споживання продуктів, щороку викидають у Німеччині. Тобто, кожен житель країни - відносить на смітник більше п'ятдесяти кілограмів. Німецькі політики започаткували кампанію, мета якої зменшити ці цифри вдвічі.
"Нюхай, коштуй, насолоджуйся". Це лозунг нової кампанії і інструкція для споживачів. Експерти міністерства з питань харчування і сільського господарства закликають німців - орієнтуватися не на мінімальний термін придатності, а на свої власні відчуття.
"Мета нашої акції - переконати людей не викидати, а використовувати. Продукти, які надто хороші для смітника. Їжу потрібно цінувати", - говорить Юлія Клокнер, міністр з питань харчування і сільського господарства.
Крім роз'яснювальної роботи - міністерство планує оптимізувати розфасовку продуктів. Запровадити дрібніші упаковки і так звані "розумні", цифрові етикетки.