У Німеччині стартувала кампанія боротьби з викиданням харчів [ Редагувати ]
Урятувати від смітника. У Німеччині стартувала кампанія боротьби з викиданням харчів. Уже навіть з'явилися крамниці, де торгують задавненими продуктами, термін придатності яких минув. Тетяна Логунова розповість більше.
Овочі, крупи, молочні продукти. На полицях цього берлінського супермаркету стандартний вибір товарів. Ціни ж - в кілька разів нижче, ніж в інших магазинах. Тут продають продукти з простроченим терміном придатності. І пояснюють клієнтам - їх все ще можна вживати.
"У Німеччині на продуктах вказують мінімальний термін зберігання. І люди думають, що після вказаної дати - товар вже непридатний і краще його не їсти. Ми ж хочемо, щоб люди ставилися до продуктів харчування більш свідомо і довіряли своїм відчуттям", - говорить Рафаель Фельмер директор магазину.
Черг у магазині не видно, але покупців - вистачає.
"Багатьом продуктам з простроченим терміном придатності - не місце на смітнику. І це божевілля - викидати половину їжі, яка ще придатна до споживання у той час, коли люди у світі помирають від голоду", - говорить Аня Уманн, покупець.
Навчити німців більш свідомо і дбайливо ставитися до продуктів харчування - хоче і уряд.
11 мільйонів тонн придатних для споживання продуктів щороку викидають у Німеччині. Тобто, кожен житель країни відносить на смітник більше п'ятдесяти кілограмів. Німецькі політики започаткували кампанію, мета якої зменшити ці цифри вдвічі.
"Нюхай, коштуй, насолоджуйся". Це лозунг нової кампанії і інструкція для споживачів. Експерти міністерства з питань харчування і сільського господарства закликають німців орієнтуватися не на мінімальний термін придатності, а на свої власні відчуття.
"Мета нашої акції - переконати людей не викидати, а використовувати. Продукти, які надто хороші для смітника. Їжу потрібно цінувати", - говорить Юлія Клокнер, міністр з питань харчування та сільського господарства.
Крім роз'яснювальної роботи, міністерство планує оптимізувати розфасовку продуктів. Запровадити дрібніші упаковки і так звані "розумні", цифрові етикетки.