Україна посилила охорону морських рубежів [ Редагувати ]
Через нові виклики в Азово-Чорноморському регіоні Україна значно посилила охорону своїх морських рубежів. Торік навіть було створено відповідне управління у складі "Держприкордонслужби".
Як відбуваються патрулювання - бачили наші кореспонденти.
Від Дунаю до Азова! Контролювати цю ділянку кордону - завдання новоствореного управління морської охорони. З Одеси тактична група - корабель та катер - вирушає на відстань приблизно 60 кілометрів від берега. Тут скупчилися торгівельні судна. Одне - викликає підозри. У морі з нього щось перевантажили на інший корабель.
"Паладій", "Паладій", я - "Вельбот 116", назвіть тип вантажу. - Груз был ячмень. Ячмень, который погрузили в Бердянске!"
"За попередньою інформацією, це судно, можливо, причетне до протиправної діяльності. Тому зараз нами відстежувались його дії", - наголосив Арсеній Голубір, заступник командира дивізіону катерів морської охорони.
Після обстеження району, група прямує до морського полігону. Тут прикордонники відпрацьовують бойові стрільби. З автоматів - по умовних диверсантах у воді, та з арт-установки - по надводних та повітряних цілях.
Регулярні навчання - це відповідь на нові загрози, - з огляду на останні події в акваторії України. Але, як зазначають прикордонники, вони не ставлять за мету брязкати зброєю. А навпаки - в умовах гібридної війни мають бути розумнішими, аніж противник, який, нерідко, вчиняє провокації.
"Завдання морської охорони в тому, щоб не піддатися на такі провокації, а відповідно до чинного законодавства, до норм міжнародного морського права - витримати ситуацію, повернути її в такій бік, щоб вона була абсолютно адекватно трактована світовою спільнотою", - зазначила Наталя Гуменюк, помічник начальника Регіонального управління морської охорони "Держприкордонслужби".
Державна програма розвитку морської охорони розрахована на три роки та передбачає вдосконалення нормативно-правової бази, модернізацію корабельно-катерного складу та оновлення навігаційних приладів.
"Навіть можна сказати, що дуже важливий елемент - модернізація кондиціонерів, тому що у нас є такі катера, де кондиціонери вже майже не працюють, скажемо так, і літом жарко, зимою - холодно. Якщо це покращити, то також буде дуже добре!", - розповідає Олександр Мединський, командир катера морської охорони "Дарниця".
Патрулювання закінчується майже вночі. Наостанок - прикордонники посвячують у моряки солдата-строковика. За ритуалом, він має випити морської води, яка набрана у плафон від корабельного ліхтаря. Це давня та незмінна морська традиція.