"Шовковий шлях": в Україні розробили інноваційний проект міжнародного транспортного сполучення [ Редагувати ]
Унікальний проект, який створить майже півмільйона робочих місць в Україні. А ще - залучить іноземний капітал. Усе це країна може здобути в разі втілення вітчизняного проекту швидкісної магістралі. Вона з'єднає Китай та Євросоюз.
Імовірне сполучення сьогодні обговорили з міжнародними партнерами. Усі подробиці в матеріалі.
Сорокалітні локомотиви, іржаві "товарняки" та брудні цистерни. А ще "космічна" швидкість рухомих складів.
"Это прошлый и позапрошлый век. Слышал такие цифры 30 с лишним километров в час, 37 - чуть больше, может быть".
Через "суворі реалії" Укрзалізниці, наша країна втрачає мільярди на транзиті товарів. Вирішити проблему можливо. Зокрема, перевезенням краму з Китаю до Євросоюзу.
"Щороку с портів Китаю в порти Євросоюзу переміщується неменше 12 мільйонів контейнерів. Це мільйон контейнерів в місяць. І в зворотному напрямку з Євросоюзу в Китай рухається не менше 6 мільйонів контейнерів з товарами", - наголосив Віктор Мироненко, президент асоціації "Високошвидкісні магістралі".
Перевозити товари в асоціації "Високошвидкісні магістралі" пропонують через систему міжнародного транспортного сполучення. Для цього провели круглий стіл за участі міжнародних партнерів та експертів. Згідно проекту, залізнична артерія тягтиметься від китайського міста Урумчі - далі через Казахстан, Киргизстан, Узбекистан, і аж до каспійського берега в Туркменістані. Звідти на контейнеровозах вантажі потраплятимуть в Баку і до чорноморського узбережжя Грузії. Далі морем до Чорноморська, а звідти вже до Польщі. По новенькій високошвидкісній залізничній магістралі.
"На скоростях до 300 километров в час. Ну, средняя - может быть 200-230".
"Протяжність цієї магістралі близько 7400 кілометрів. на нашому маршруті морські дільниці займають загальну протяжність 1400 кілометрів. І саме ці 1400 кілометрів рівнозначні економії інвестицій в залізничну інфраструктуру. 21 мільйон доларів США за один кілометр", - зазначив Віктор Мироненко, президент асоціації "Високошвидкісні магістралі".
Товари до Європи доставлятимуть за тиждень.
"Даний маршрут він дозволяє забезпечити надійний транспортний конвеєр "Китай - ЄС - Китай" і з пропускною можливістю 1 мільйон та більше ТЕО на рік. Друга перевага - можливість доставки за 7 діб, при середніх швидкостях 200 км за годину", - наголосив Вячеслав Мацюк, віце-президент Асоціації "Високошвидкісні магістралі".
Загалом на реалізацію проекту необхідно 150 мільярдів доларів. В "Мінекономрозвитку" проект підтримують, однак зізнаються: профінансувати з бюджету не можуть. Необхідно залучати інвестиції.
"Ми зараз завершуємо питання створення агенції. З питань державного приватного партнерства. Туреччина залучила цей механізм і отримала 135 мільярдів приватного капіталу", - зазначив Михайло Тітарчук, заступник міністра економічного розвитку.
Втілювати проект в життя треба негайно, переконують в асоціації. Адже "північний сусід" вже запропонував Китаю співпрацю.
"Проект "Евразия" - это проект проходящий через Россию. Транссибирский маршрут. "Россия - Китай", "Пекин - Москва - Берлин". Там точно также рассматриваются части Казахстана. И они далеко в этом вопросе продвинулись. Но, в настоящий момент, санкции - это тот инструмент, который придерживает это все", - стверджує Сергій Рудковський, голова правління асоціації "Високошвидкісні магістралі".
Якщо проект реалізують, в Україні обіцяють створити сотні тисяч робочих місць.
Віктор Жеребнюк - директор жмеринського вагоноремонтного заводу. Саме на вузловій станції, де й знаходиться підприємство, планують розподільний вузол. Чоловік зізнається: майбутній проект позитивно вплине на розвиток підприємства й усього міста.
"У нас зараз на підприємстві працює 600 чоловік. Але це для самого міста Жмеринки, для вузла, якщо воно зараз сягає 35-40 тисяч населення - то саме місто може зрости до 70-80 тисяч людей. Це буде такий потенціал промислового міста у Вінницькій області. Дуже потужного", - підкреслив Віктор Жеребнюк, директор ТОВ "Жмеринський вагоноремонтний завод "Експрес".
Високошвидкісна магістраль даватиме Україні щорічний прибуток понад 14 мільярдів доларів, - підрахували експерти. Реалізацією проекту вже зацікавилися в Азербайджані та Саудівській Аравії.