У Брюсселі платитимуть за в'їзд на авто до центру [ Редагувати ]
Хочеш заїхати у столицю на авто - плати! Таку практику планує запровадити Брюссель, аби зробити повітря у місті чистішим та зменшити кількість корків на дорогах. Ідея не нова і уже роками втілюється у низці європейських міст. Про що мова - розкаже Олена Абрамович.
Пересадити населення з авто на метро, автобус чи трамвай, або ж на самокат чи велосипед. Таку ціль влада Брюсселя переслідує уже з десяток років. Будує велодоріжки, поновлює автопарк громадського транспорту. Та прогрес досягається не так швидко, як хотілося б.
На дорогах місто все-одно все більше і більше автівок. Їх видають своїм працівникам у якості бонусів, щоб уникнути податків чимало приватних компаній. Тож влада міста взялась за розробку нової ініціативи введення плати за заїзд у місто. Веб-камери розпізнаватимуть номери та тапи автівок і рахунки власникам авто будуть приходити автоматично.
"Це буде розумна система, яка враховуватиме максимальну кількість факторів. Вона не настільки досконала, щоб рахувати кілометраж, але ми можемо керувати тарифами залежно від пікових навантажень на дорогах, зон, де авто заїжджає у місто, рівнів викидів та місткості машини", - говорить Елке Ван ден Бранд, міністр транспорту брюссельського столичного регіону.
Чим старіша машина, тим вона більше забруднює повітря, тож, відповідно, для неї діятиме вищий тариф. Скільки саме братимуть з водіїв, ціну ще не узгодили. Тай аби затвердити нові правила, Бельгія має спочатку сформувати уряд. І противників ініціативи уже вистачає.
"Введення плати за в'їзд у Брюссель легко можна сприйняти як боротьба з фламандськими мешканцями приміської зони. Перш ніж вводити такі мита, треба розширити альтернативи, наприклад, збагатити мережу метро та продовжити її до фламандської периферії", - говорить Денні Смагхе, прес-секретар фламандського регіону Бельгії.
Та попри спротив певних посадовців, автори ідеї налаштовані оптимістично. Адже така практика - не нова.
У Лондоні її запровадили, наприклад, ще у 2003 році. За заїзд у центр міста з 7 ранку до 7 вечора там беруть 11 з половиною фунтів. Не платять лише мешканці платної зони та власники автівок на понад 8 пасажирських місць. Як результат автотрафік там знизився на чверть, і на 60% зросла кількість велосипедистів.