День рятувальника: у Ніжині представили авіатехніку, що допомагає рятувати життя [ Редагувати ]
Гелікоптери, вітчизняні антонови та надлегкі літаки. У День рятувальника у Ніжині представили авіатехніку, що допомагає рятувати життя. На мініавіасалоні побувала Ірина Баглай
Ніженське небо символічно у День рятувальників перетворилося на майданчик демонстрації потужностей вітчизняного авіапрому надлегких літаків.
Харків, Одеса, Бровари і, звісно, столиця презентували своїх залізних пташок на аеродромі Ніжинського авіаційного спецзагону. Оцінювали очільники підрозділів МВС - авіаційної безпеки. Начальник держприкордонної авіації вже встиг випробувати всі моделі.
"В первую очередь это экономия функциональность надежная техника в мониторинге линии госграницы", - говорить Микола Тепан, начальник авіації державної прикордонної служби України.
"Первый самолет полетел в 96 году. Этот конкретный это тысячный самолет".
Широка кабіна пілотів і панорамність дозволяють розширити кут спостереження.
"В основном из металла, мы выходцы из фирмы антонов, поэтому мы делаем классическую версию. Самолет надежный ресурсный в Грузии они уже подходят к 7 тысячам часов летных", - говорить Юрій Яковлев, головний конструктор ТОВ Аеропракт.
Саме на таких літаках, кажуть виробники та силовики, ефективно відпрацьовувати майстерність пілотів.
"У нее другая философия эксплуатации, не бывшей советской, когда делали очень длительный период подготовки к полету, как европейская философия эксплуатации: пришел посмотрел нигде не капает, не течет, запустил в зеленом секторе все выполняет полет", - говорить Микола Тепан, начальник авіації державної прикордонної служби України.
У МВС уже зацікавилися пропозиціями вітчизняного виробника. Адже серед переваг не лише безпечність, аеродинамічність, а й можливіть набути льотних навичок меншим коштом.
"Надекеономічні, тому що більшість з техніки літає на сучасних австрійських двигунах ротекс і вони використовують бензин А-95. Подорож з Києва до Одеси на такому літаку буде коштувати дешевше ніж подорож великим позашляховиком", - говорить Сергій Гончаров, заступник міністра внутрішніх справ України.
Задовольнити такий запит готові броварські авіаконструктори.
"Сделать учебно-тренировочную машину, на которой можно будет сделать упражнения с отказными ситуациями. Отказы двигателей, отказы систем поэтому мы установили сюда парашют, который опускает всю систему, весь самолет", - говорить Марк Кочергін, шеф-пілот софт.
Їхній літак зараз проходить сертифікацію. І має цікаву відмінність від інших - двигуни розміщені позаду.
"Это схема Пуша называется. Компактность конструкции, чтобы вывести экипаж из опасной зоны. Вращения винтов сохраняется управляемость самолета при отказе одного двигателя".
На багатофункціональність націлені й рятувальники.
"В первую очередь в многофункциональности у нас много задач: и мониторинг и санитарные перевозки должно стоять мониторинговое оборудование должны стоять носилки, должны стоять фотоаппараты", - говорить Ігор Рунаєв начальник авіації ДСНС України.
Виробники вже готові до змін.
"Готовы его по техническому заданию заказчика переоборудовать в данном случае как легкий спасательный аппарат. Ждем техническое задание", - говорить Валентин Гостищев, головний конструктор одеського авіаційного заводу.
У день свого свята рятувальники продемонстрували й вищий пілотаж на французьких супер-пумах. До кінця року в Україну відповідно до контракту має прилетіти ще кілька ваговиків аеробаса та стати на службу.