Транспортний колапс в Україні: як люди пристосовуються до нових обмежень [ Редагувати ]
Відсьогодні в Україні обмежено усі внутрішні пасажирські перевезення. Пообіді припиняється залізничне, авіа- і автобусне сполучення. Уже не працюють підземки. Державні та приватні перевізники, зобов'язані забезпечити маршрути наземного транспорту, що дублюватимуть рух метро. Чи справді це так? І як люди за таких умов дістаються на роботу?
Київ
Ми знаходимося біля станції метро "Святошин". До карантину сюди щоранку приїздили тисячі людей з області на приміських електричках, щоб пересісти на метро або наземний транспорт і доїхати на роботу. Від сьогодні їм доведеться шукати альтернативу - адже з 12 години приміське сполучення теж тимчасово закрили. Як доправляти на роботу працівників із передмістя, які не можуть працювати дистанційно - відтепер мають вирішувати їх керівники. Ну а люди виявляють фантазію.
Пішки хожу. Пішки - саме надійно.
Олег, мешканець міста Ірпінь:
Велосипед. Я в Ірпіні проживаю, от як мені з Ірпеня? Там маршрутки не ходять. І що мені робити? Тільки на велосипед. Мусимо пристосуватись до цього, життя ж важніше.
Нині тут майже порожньо, проте у години пік були величезні черги, - так говорять водії маршруток. Саме вони мають контролювати кількість своїх пасажирів, втім кажуть: дотримуватися обмежень було неможливо.
Нагадаємо, у маршрутці одночасно можуть перебувати не більше 10 осіб, а в автобусі, тролейбусі та трамваї - не більше 20. Втім, охочих поїхати надто багато. Тож маршрутки були ущент забиті. Крім того, заходити у громадський транспорт можна тільки в масках і цього правила дотримуються не усі, адже купити маску теж проблема. Влада збільшувати кількість наземного транспорту наразі не збирається. А для контролю обмежень пропонують викликати поліцію. Тут правоохоронців ми не бачили.
Ірина, диспетчер маршрутки №461:
Було багато людей. Канешно, шо зранку нє, це вообще бред. Ето такой бред, куда людям на роботу, їм нічим їхати.
Щодня столичною підземкою користувалися понад півтора мільйони людей. Рух метро зупинили ще напередодні о 23 годині. Усі ці обмеження діятимуть до 3 квітня. Втім, це не остаточна дата. За потреби карантин можуть продовжити. Про це адміністрація міста обіцяє повідомити завчасно.
Дніпро
Ми зараз знаходимося на головній площі Дніпра. Ще кілька днів тому від самого ранку тут і яблуку ніде було впасти. Люди поспішали на роботу, навчання, хто у своїх справах. Вже сьогодні тут не так людно. Все через посилення карантинного режиму. Саме від сьогодні повністю припинили свою роботу торгові центри, розважальні заклади, ресторани, кав'ярні, спортивні зали.
Михайло Лисенко, заступник міського голови Дніпра:
Работать будет общественный транспорт, работать будут все поликлиники, работать будут все больницы, работать будут все магазины, которые занимаются реализацией продуктов питания, магазины, которые занимаются реализацией средств личной гигиены, будут работать магазины детского питания, будут работать зоомагазины. То есть, весь спектр необходимый - будут работать автозаправочные станции, станции технического обслуживания. Собственники остальных предприятий, их работа, на их личное усмотрение.
Люди зізнаються, дещо схвильовані - адже вони не пам'ятають, аби за всю історію України вводилися такі карантинні заходи.
Марина Пєшкіна, жителька Дніпра:
Люди сами панику создают, мне кажется. Нужно обеспечивать себя какими-то мерами, обеспечить безопасность, но не нужно паниковать.
Юрій, житель Дніпра:
При моей жизни такого не было. Первый раз. Ничего не могу сказать. Соблюдаем мери предосторожности. Стараемся соблюдать.
Відучора в місті не працює метрополітен. Вже сьогодні припиняють курсувати потяги, як міжміського так і міжнародного сполучення. О 12 годині закривається приміське і міжміське автобусне сполучення. В обласному ж центрі поки без змін працює громадський транспорт, щоправда трамваї, тролейбуси курсують напівпорожні. Більш популярні маршрутні таксі. Поки на цю годину ми не помітили транспортного колапсу. Однак ми продовжуємо слідкувати за тим, як Дніпро живе у карантині.