У столиці відновлять роботу метрополітену: нові правила користування [ Редагувати ]
У масці та рукавичках, на відстані і без жетона. Метро в Україні готують до відкриття. В столиці підземка має запрацювати у штатному режимі з понеділка.
Однак хто буде контролювати кількість пасажирів? І чи достатньою буде дезінфекція. В київському метрополітені кажуть: поки над цим думають і вивчають іноземний досвід. А наша Ірина Баглай уже готова показати, як працює підземка за кордоном. І що відбувається з транспортом у нас.
Карантин послаблюють, а на шляхах рух дедалі щільніший. І час на дорогу до пункту призначення збільшується.
Людмила, жителька Києва:
Минулий тиждень я їхала на столичне шосе година 40, тобто до двох годин. Транспогрту не має, метро зачинене всі їдуть або на таксі, або на машинах.
Та вже від суботи порожню смугу громадського транспорту мають заполонити тролейбуси та маршрутки. Добро на їхнє повернення вже дала столична влада. І вхід тепер буде без спецперепусток, але з обмеженнями. Пасажирів може бути не більше половини від загальної кількості, на яку розрахований транспорт. Та чи врятує столицю лише наземний транспорт? Навряд чи. Бо без підземки в мегаполісах не обійтися.
Україна - єдина держава, де метро зупинили в усіх містах від початку карантину, незалежно від рівня захворюваності. 2 місяці під замком і ось довгоочікувана звістка: з 25 травня двері підземки відчиняться для пасажирів. Але щоб туди потрапити, треба знати нові правила: замість жетонів - лише безконтактний розрахунок - банківською карткою або карткою киянина чи електронним проїзним. Ну і, звісно, мають бути маска та рукавички, адже дотиків до поверхонь не уникнути.
Підготовка до відкриття в розпалі. Але журналістів у підземку поки що не пускають. Лише столичних керманичів.
Отже, яким ми побачимо післякарантинне метро. Регулярна дезінфекція всього. І розмітка для дистанції пасажирів.
Планується запускати не більше ніж 100 людей в один вагон - для цього мають сформувати фільтр. Щоправда, як це буде - поки що невідомо. Чиновники вивчають світовий досвід.
У світі країни метро на карантин не закривали. Щоправда, у Нью-Йорку вперше в історії підземку таки зупинили. Щоночі її дезінфікують. А оскільки нью-йоркське метро працює цілодобово, то місто запустило 60 додаткових маршрутів наземного транспорту. Обробляють усе: вагони і станції.
Саллі Лібрера, заступниця керівника департаменту метрополітену:
Ми шукаємо різні способи очищення та дезінфекції. Випробовуємо антибактеріальну обробку, щоб якнайдовше зберігати поверхні без вірусів. Розглядаємо також технологію опромінення ультрафіолетом.
У Колумбії, в місті Медельїн, підземка працює лише на третину потужності. Там у вагонах намалювали спеціальну розмітку - кольорові сліди ніг, щоб показати необхідність дистанції. І наклеїли позначки на сидіння - через одне, щоб поряд не сідали. Робили все це відомі графіті-художники.
Адріана Марія Санчез, представниця метрополітену Медельїна:
Це просто витвір мистецтва, дивовижно естетичний. Ми скористаємося цією красою, щоб запросити наших користувачів стояти на яскравих відбитках і дотримуватися дистанції.
У Парижі в метро теж зробили позначки й не пускають без масок. Через перевірки на вході збиралися черги. Зразу, коли зняли локдаун, подекуди потяги були переповнені, але потім стало легше. На деяких станціях роздають безкоштовні маски:
Седрик Фортьє, пасажир:
На вході до станції мені довелося чекати 20 хвилин. І всередині є люди без масок. У передмісті Парижа масок не роздають. І часом так багато людей, що про дистанцію і не згадують.
У китайському Ухані, звідки й поширився коронавірус, метро не працювало два місяці. Нині підземку запустили. Та зайти можна лише після температурного скринінгу. Та й вагони можуть бути заповнені максимум на 50%. Це саме стосується й іншого громадського транспорту в Китаї.