Міст Патона на межі руйнування: Олександр Попов закликає владу вжити термінових заходів з порятунку шляхопроводу [ Редагувати ]
На межі руйнування. Одна з головних транспортних артерій столиці, що з'єднує лівий і правий берег, у критичному стані. Це Міст Патона. Уже рік там обмежений рух, і це певне єдине, що зробили, аби шляхопровід не обвалився.
Так звучить міст Патона, здригаючись від руху авто. Уже понад півроку на ньому частково обмежений рух.
Дмитро Беспалов, експерт з транспортного моделювання:
Аварийное состояние это значит, что там не должны ездить люди.
Міст-спадщина. Перший у світі суцільнозварний, - авторства академіка Патона, - має як історичне, так і стратегічне значення.
Олександр Попов, голова КМДА (2010-2014):
Він стратегічно важливий для всієї країни, тому що він з'єднує ліву і праву частину.
Зводили міст добротно, на століття. Але без постійного догляду він не в змозі протистояти часу.
Віктор Петрук, інженер-транспортник, фахівець у галузі транспортного аналізу та планування:
Він би ще працював дуже довго, я думаю, ще років 50 точно простояв би.
Та нині він просто розвалюється на очах. Стан критичний, їздити небезпечно, потрібні термінові дії - такі висновки експертизи дали в інституті Шимановського більш як півтора року тому. Тим часом на сам міст страшно виходити. Дірки в огорожі, плити розходяться, іржа побила залізні конструкції, корозія роз'їдає його дедалі дужче.
Віктор Петрук, інженер-транспортник, фахівець у галузі транспортного аналізу та планування:
Втомився, давно і надійно. Місто шкодує виділити один раз на рік буквально діжку фарби, щоб його пофарбувати.
Це найменше, що можна було б нині зробити для порятунку цієї транспортної артерії столиці, каже експерт. У цілому ж вихід - реставрація. Причому з відновленням трамвайної колії, яка там діяла до 2003 року.
Віктор Петрук, інженер-транспортник, фахівець в галузі транспортного аналізу та планування:
Перше, що потребує міст Патона - це реставрація. Друге - це відновлення трамвайної лінії. За своєю транспортною спроможністю еквівалентна трьом мостам Патона автомобільним.
Дмитро Беспалов, експерт з транспортного моделювання:
Третий вариант - это капитальный ремонт, это то что мы преимущественно делаем, капитальный ремонт, восстановление в тех же параметрах, реконструкция - это переосмысление в других, то как идет тенденция это скорее всего будет реставрация.
Реставрація чи реконструкція - питання залишається без відповіді. Досі цілковита невизначеність.
Олександр Попов, голова КМДА (2010-2014):
Ми не знаємо що нас чекає, чи ми його експлуатуємо до того, як він обвалиться і буде аварійна ситуація, чи є вже експертні висновки і ми можемо зрозуміти, що через певний час відбудеться реконструкція, більш того, не має взаємодії між Києвом і урядом. Потрібні спільні рішення, щоб спільне фінансування відбулось. Проблему мостів сам бюджет Києва він не вирішить.
Ще рік тому втрутитись у ситуацію президента України закликав академік Борис Патон. За попередніми розрахунками, на реконструкцію мосту необхідно 5 мільярдів гривень. На початку літа столична влада тільки мала намір розробити проєкт.