Авіатроща у Чугуєві: що не дає українським авіабудівникам скористатися власним потенціалом [ Редагувати ]
Влада має ухвалити рішення про модернізацію наявних літаків або про початок роботи з партнерами щодо використання авіаційної техніки країн НАТО. Про це заявив заступник секретаря РНБО генерал-майор - Сергій Кривонос.
За його словами, авіатроща в Чугуєві стала ще й іміджевим ударом по українській авіаційній промисловості, потенціал якої не використовуємо. Що заважає українським авіа-будівникам скористатися цим потенціалом - з'ясовував Геннадій Вівденко.
Загалом таких літаків АН-26 було вироблено майже півтори тисячі у ще у радянському союзі. Вироблялися вони у сімдесятих-вісімдесятих роках минулого століття. Крайній, як кажуть авіатори, вийшов зі стапелів ще 1986 року. Багато з них розібрані з того часу або загинули в катастрофах. А ось цей став пам'ятником української могутньої авіа епохи - АН-26 в київському музеї авіації.
З набуттям незалежності Україні дісталося три тисячі військових - бойових та військово-транспортних літаків. Наразі, за оцінками профільних експертів, в українських ВПС залишилося близько двохсот суден всіх типів. Винищувачі, транспортники, вертольоти.
Олег Стариков, експерт з питань оборони та безпеки:
Виновато все больше руководство министерства обороны. Они делали все возможное чтобы продавать авиацию по линии военнно-технического сотрудничества.
Лише з початком визвольної війни на Сході України почалося відновлення української військової авіації. Піднімали у небо як могли - судна, що десятиліттями стояли на аеродромах. Однак, приміром, ІЛ-76 відновити надто складно. Ресурс вичерпав. Комплектація з Росії. Інакша ситуація з тим самим АН-26.
Валерій Романенко, експерт з питань авіації:
З АН-26 проблем нема. Літак спроектований в Укрїні. Випущений в Києві. Ремонтується в Києві. Завод виробник - в Києві. Виробник двигунів у Запоріжжі.
З півсотні АН-26 ще досі літають в арміях країн НАТО. Але натівські АНи ретельно модернізують.
Валерій Романенко, експерт з питань авіації:
Робити ремонт літаків згідно регламенту. і звичайно почати модернізцію бо зараз нші машини не віповідають сучасним характеристикам.
Вихід із ситуації - закупівля ВСУ новітніх військово-транспортних АН-178. Він на третину з українського устаткування. Дві третини зі США. Але наразі відомо лише про наміри щодо відновлення серійного виробництва.
За офіційними даними, зараз в Україні експлуатують 53 АН-26. Їх вік від 35 до 48 років. Необхідність корінної модернізації та оновлення українського військового авіапарку перезріла. А без цього українським військовим транспортникам буде місце лише в музеї.