Права за гроші: як законно отримати водійське посвідчення в Україні [ Редагувати ]
Десятки тисяч гривень за водійське посвідчення. Нещодавно правоохоронці викрили чергову шахрайську схему з їх підробки. На жаль, не першу й не останню. А результат такої "знайомої" нам купівлі-продажу водійських прав - ми бачимо на дорогах.
Серед основних причин ДТП залишаються кепські навички водіїв. Коли права перестануть купувати?
За кермо - з купленим водійським посвідченням. На жаль, таким у нашій країні вже нікого не здивуєш. Як і наслідками невмілого кермування...
Володимир Караваєв, правозахисник:
Мы на протяжении последних лет имеем рост аварийности и рост смертности. И если мы такой процесс некачественной подготовки водителей не остановим, то, к сожалению, эта тенденция у нас будет сохраняться.
Одні права купують, інші - підроблюють. Днями українська кіберполіція викрила масштабну схему: права - за 43 тисячі гривень! Без навчання та іспитів. Щоправда, документ - фейковий.
Анна Селезньова, старший інспектор Департаменту кіберполіції:
Фігуранти просто виготовляли посвідчення, використовуючи підроблені печатки. Щорічний прибуток сягав 20 млн грн. За фактом шахрайства відкрито кримінальне провадження. Фігурантам може загрожувати до 8 років позбавлення волі.
Відповідатимуть не лише шахраї, а й ті, хто встиг скористатися їхніми послугами!
Антон Геращенко, заступник міністра внутрішніх справ:
Хочу сказати, що кожен, хто купував фальшиві документи - ми до вас прийдемо. Тому що ми знаємо, хто це і ми будемо притягати вас до відповідальності за те, що ви платили гроші не складаючи екзамени.
Погіршують ситуацію ще так звані "сірі автошколи".
Володимир Караваєв, правозахисник:
"Серые автошколы" - это автошколы, где вы формально проходите обучение. Вы приходите, по сути, просто платите деньги, и спустя какое-то время вы просто приходите - и забираете водительское удостоверение.
І кількість таких "сірих автошкіл" навіть більша, ніж можна уявити.
Володимир Караваєв, правозахисник:
Примерно какой процент вот таких серых автошкол? - Вы знаете, какая цифра была озвучена - 70%. Меня это пугает, потому что в год у нас выпускается порядка 400 тысяч водителей. И мы посчитаем, что 70% - это примерно 280 тысяч. То у нас на дороги ежегодно выезжает 280 тысяч недоученных водителей.
Та невже шукати обхідні шляхи легше, ніж пройти навчання? Подивимось. По-перше, йдемо до однієї з київських автошкіл. Тут саме проходить урок у новачків - вивчають правила дорожнього руху.
Тетяна, учениця автошколи:
Вважаю, що просто купити машину, ні для кого не секрет, що можна і права купити в нашій державі - це недостатньо. Я повинна бути досвідченим, свідомим учасником дорожнього руху, не створювати небезпеку ні для себе, ні для оточуючих.
100 годин теоретичного курсу, та 40 годин практики водіння - стандартна програма автошколи.
Валентин Котлярчук, викладач в автошколі:
Змінилося у навчанні те, що теоретичний курс відокремили від практичного, поставили послідовно. Після проходження теоретичного - учні складають іспити і після цього вже приступають до практичного навчання. Завдяки цьому збільшився термін навчання - і він складає більше 4 місяців.
Склав іспити в автошколі - йдемо до сервісного центру МВС за водійським посвідченням. І знову перевірка знань - треба відповісти на 20 запитань за 20 хвилин. Не встиг, чи припустився більше ніж двох помилок - на перездачу.
Сделал три ошибки. Не получилось сдать с первого раза - будем готовиться дальше.
Да, да - все в порядке! Из 20 - 18 правильно отвеченных.
А це автодром сервісного центру, де складають практичний іспит з водіння.
Лариса Руденко, начальник Територіального сервісного центру:
Тут відбувається перший етап практичного іспиту, де люди складають - рухаються за знаками, виконують елементи, які прописані в інструкції. Після складання першого етапу, якщо була позитивна оцінка, - виїжджають на другий етап у місто за розробленими маршрутом.
Юрій Смольянінов, перший заступник начальника Головного сервісного центру МВС України:
За умови, що теоретичний і практичний іспит здано успішно, людина отримує посвідчення водія. Якщо людина зробила більше ніж дві помилки в теоретичному іспиті, вона допускається до повторного, але не раніше ніж через 5 днів. Кількість здач практичного іспиту обмежена до 3-х. Якщо людина тричі не здає практичне водіння - вона направляється на повторне навчання.
Тож не так складно, але чимало людей продовжують наполегливо шукати "легших шляхів". А потім ми бачимо так багато ДТП на дорогах. Лише за минулий рік їхня кількість сягнула понад 168 тисяч.