Санкції працюють: найбільший російський перевізник розбиратиме свої літаки на частини [ Редагувати ]
Санкції приземляють. Найбільший російський перевізник "Аерофлот" от-от почне розбирати свої літаки на запчастини. Як повідомляє агентство "Блумберг", придбати деталі офіційно Росія не може через обмеження США та ЄС. А підтримувати парк з понад трьохсот лайнерів у справному стані інакше просто неможливо.
Як наразі працює авіакомпанія? Та яка перспектива "імпортозаміщення" для російської авіаіндустрії - розкажуть наші кореспонденти.
Міжнародні нагороди, визнання і сотні тисяч задоволених пасажирів. Усе це про російського авіаперевізника "Аерофлот" до його деградації під санкційним тиском. Справи у компанії настільки кепські, що під кінець літа вона буде змушена розібрати певну кількість своїх літаків на запчастини, щоб підтримувати свій флот з понад 350-ти бортів у працездатному стані. Про це пише видання "Блумберг".
Видання Bloomberg:
За останні два десятиліття "Аерофлоту" вдалося перетворити себе із нащадка комуністичної епохи у відзначеного нагородами міжнародного перевізника… Тепер же на нього чекає майбутнє, схоже на його радянське минуле.
Придбати деталі у "Боїнга", чи "Айрбаса" на тлі санкцій "Аерофлот" не може. Офіційне обслуговування від виробників також стало недоступним після вторгнення в Україну. Нове улюблене слово російських пропагандистів "імпортозаміщення" в авіаіндустрії теж не актуальне. За даними західних журналістів, налагодити виробництво необхідних запчастин в РФ найближчим часом не зможуть.
Будівництво власних літаків теж потребує багато часу і ще більших інвестицій. При цьому борти російського виробництва "Сухой" мають погану репутацію через дві великі катастрофи в минулому, а його двигуни вироблялися у співпраці з французькою компанією "Сафран Ес-Ей".
Наприкінці березня Росія кинулася нарощувати виробництво менш ефективного Туполєва Ту-214 - пасажирського лайнера родом з СРСР.
Юрій Борисов - заступник голови уряду Росії:
Насущный вопрос - это восстановить в нужном количестве производство отечественных моделей, поэтому сегодня мы будем обсуждать вопросы как выйти нам поэтапно на минимум 10 самолёт ту-214.
Власні літаки і регіональні перевезення - так нині виглядає майбутнє "Аерофлоту". Окрім заборони ЄС постачати Росії цивільні літаки й запчастини, лізингові компанії розірвали контракти з РФ і вимагали повернути надані в оренду борти. У Кремлі вирішили нічого не віддавати і націоналізувати лайнери. Якщо вони приземляться в країні, яка підтримує санкції - їх просто конфіскують.
Під забороною опинилися й послуги техобслуговування та страхування літаків, а Євросоюз, США, Канада та низка інших країн закрили небо для російських літаків. Якщо раніше можна було за кілька годин долетіти до Європи, то зараз це складний 20-годинний маршрут через Стамбул.
На тлі численних обмежень "Аерофлот" був змушений різко скоротити закордонну маршрутну мережу. До початку так званої "воєнної спецоперації" перевізник виконував польоти до 56-ти країн світу, а нині ж літає лише до 13-ти міст, у дружніх Кремлю державах. Зокрема це Білорусь, Туреччина, Індія, Іран, Шрі-Ланка і країни Центральної Азії. А нещодавно до переліку додалися Мальдіви.
Видання Bloomberg:
Аерофлот був створений за світовим стандартом, але він буде тінню сам по собі, здатний літати лише в ті частини світу, які бажають вести бізнес з Росією… Це дзеркало для російської економіки в цілому, тепер відрізаної від економічної системи, яку очолює Захід.
Не дивно, що пасажиропотік авіакомпанії порівняно з минулим роком скоротився вдвічі - до 189 тисяч людей.
Марина - жителька Москви:
Мы планировали поездку на майские праздники. Потому что 2 недели как бы, хотели провести в Лондоне. И когда мы в марте посмотрели на то, что происходит а - с ценами, бэ - невозможно уже было забронировать ейрбиэнби, потому что сервис к этому моменту отказался. Поэтому мы поехали в Казань и еще несколько городов России вместо Лондона.
Нині ж - з настанням літніх відпусток - для пересічного росіянина недосяжною мрією стала будь-яка мандрівка.
Наталія - жителька Москви:
Судовольствием бы съездила, если бы была такая финансовая возможность. Ну вот на Байкал, вот куда-нибудь на Дальний Восток, или Калининград. Но это из мечты такой. А пока вот, пока только дача.