В Україні щодня фіксують по три десятки ДТП: чому водії не дотримуються правил [ Редагувати ]
Через агресію рф і введення воєнного стану водіїв на українських дорогах поменшало. З очевидних причин - через виїзд за кордон, дефіцит пального, комендатську годину. Та попри це, в Україні щодня фіксують зо три десятки ДТП.
Чому ж водії не дотримуються правил? Про ситуацію на дорогах більше розкаже Ярина Марків.
Ярина Марків, кореспондентка:
Воєнний стан не звільняє від відповідальності. Особливо на дорогах. За 3 місяці повномасштабної війни з півтисячі українців загинули в ДТП. Не від рук ворога, а через власну необачність.
Ось постфактум такої необачності. Київ, Троєщина, 11 травня. На відео - люди намагаються відтягнути сплющене наче бляшанку авто від бетонного блокпосту. В який за кілька хвилин до - врізався на шаленій швидкості водій. 100км/год на проїжджій частині - й смерть обох: пасажира й керманича.
А ось ця моторошна ДТП на Рівненщині 3 травня забрала 26 життів! Зіткнулися автобус, бензовоз і мікроавтобус - й спалахнули. Причина - водій останнього зробив невдалий маневр обгону й виїхав на зустрічну. Авто врізалися одна в одну й вибухнули - люди загинули практично миттєво.
Після цієї фатальної аварії в області увімкнули камери автофіксації перевищення швидкості. Й іще у 9-ти регіонах України. Бо попри воєнний стан і розвантажений рух на дорогах - в Україні щодня трапляється зо 30 ДТП !
Олексій Білошицький, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції:
Чомусь з початком війни дуже багато водіїв вирішили, що правила дорожнього руху переставали діяти в нас на території держави. І в звязку з тим що є війна то вже правил дорожнього руху дотримуватись не потрібно . І як наслідок ми маємо 661 загиблого і 4000 травмованих осіб.
Олексій Даниленко, в.о. директора Директорату громадського здоров'я та профілактики захворювань МОЗ України:
1,3 млн людей щорічно гинуть від транспортних пригод в світі. Травматизм посідає 7 з 9 причин смертності. Це ще раз підтверджує важливість того питання, яке ми зараз обговорюємо.
В Україні ж за останні 3 місяці ДТП траплялись навіть не на аварійно-небезпечних ділянках! Найпоширеніша причина в половині випадків - перевищення водіями безпечної швидкості.
Олексій Білошицький, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції:
І порушення правил маневрування - це майже 19% так само. Порушення пішохідних переходів і перехресть по 8%, недотримання дистанції і керування у стані сп'янніння:
Тому навіть в умовах провномасштабної війни влада України працює законодавчо в напрямку безпеки на дорозі.
Володимир Крейденко, заступник Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури:
Ініціативи щодо підвищення відповідально за водіння в нетверезомву стані. Є ініціатива в парламенті якраз підвищити кримінальні відповідальність збільшити з 5-ти років за збиття людини на дорогах. Зараз ми хочемо підняти до 12-ти. Якщо ти сів за кермо п'яний, якщо ти збив людину, дитину, маму, будь-кого - ти маєш нести дуже жорстку відповідальність.
Водночас для майбутніх водіїв декотрі аспекти процедури отримання прав - спростили.
Юрій Смольянінов - заступник начальника ГСЦ МВС України:
Особа пройшла підготовку задал іспит і може отримати посвідчення водія в будь-якому центрі на території України. На період воєнного стану громадяни отримували можливість заміни посвідчення водія без пред'явлення довідки про проходження медичного огляду.
Громадян же просять бути обачними на дорогах - особливо на ділянках, де побували підлі вороги й нашпигували землі мінами. А в містах, де вже безпечно, поступово розвантажують рух, блок-постів стає все менше. Незмінним залишається тільки контроль за дотриманням правил дорожнього руху.