Влада Дніпра подала до суду на турецьку компанію через покинуте будівництво метро [ Редагувати ]
Влада Дніпра позивається до суду на турецьку компанію. Усе через будівництво у місті гілки метро. У 2016-му підрядник виграв міжнародний тендер на спорудження трьох станцій. А держава залучила понад 300 мільйонів євро кредиту на будівництво. Однак, коли почалася повномасштабна війна турецька компанія евакуювала своїх працівників, а техніку покинула як брухт. Тепер українська сторона вимагає компенсацій. Які шанси отримати гроші - Олена Мендалюк з'ясовувала.
Безпосередньо будемо по центру ствола. Коли була активна фаза робіт, то з цього ствола безпосередньо подавався бетон до на брасу, до виробітку.
Це будівництво однієї з майбутніх станцій метрополітену Дніпра - на глибині понад 50 метрів. Ще до початку повномасштабного вторгнення тут кипіла робота.
У березні 2022-го підрядник покинув будівельні майданчики.
А починалась ця історія у 2016-му році. Тоді турецька компанія виграла міжнародний тендер на будівництво трьох нових станцій - "Центральної", "Театральної" та "Музейної". Під це держава взяла кредит на більш як триста мільйонів євро у Європейському банку реконструкції та розвитку. Завершити роботи планували у 2021 році, але наразі ділянка готова лише на третину.
Ігор Маковцев, директор департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міськради:
Був контракт між банками та генеральним підрядником. Зараз генеральний підрядник покинув майданчик, контракт розірвано. Необхідна процедура вибору нового генерального підрядника з новими інвестиціями, з новими договорами.
Нині тут не проводиться жодних будівельних робіт.
Фахівці лише підтримують тунелі у безпечному стані. Кажуть, якщо цього не робити, то вже за лічені години їх затоплять підземні води. А інженерні конструкції зазнають руйнувань.
Микола Соколов - начальник дільниці будівельної компанії:
Більше 4 кілометрів виробітки були закріплені тимчасовою обробкою. Зараз вже строк експлуатації цієї обробки на грані завершення. Тому виникає питання щодо кріплення постійною обробкою гірничих виробів.
До того ж зазначають фахівці, будівництво підрядник виконував із порушеннями.
Людмила Снітько - інженер технічного нагляду будівельної компанії:
Технологічно. Іноді треба поставити 5 анкерів, а він ставив 3.
Позови до турецької компанії щодо технологічних порушень, недотримання умов контракту та стягнення компенсацій через самовільне залишення будівництва підземки у Дніпрі вже направили до суду.
Ігор Маковцев, директор департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міськради:
Є питання до інженерів, до якості виконаних робіт. Тому наразі є кілька позовних заяв у суді, де ми вирішуємо спори щодо боргів "Лімака" перед містом перед державою. Тому що безпосередньо цей проєкт державного значення.
Доки ж триває судова тяганина, на будівельних майданчиках проводять аудит робіт та техніки - у Дніпрі сподіваються на відновлення будівництва станцій метро вже з новим підрядником.