На Київщині проводять тренінги для педагогів професійно-технічних закладів [ Редагувати ]
Сучасні утеплювачі та структурна фарба замість технологій минулого. Студенти професійно-технічних навчальних закладів мають рухатися в ногу з часом, а не вивчати те, що проходили ще їхні батьки й дідусі. На Київщині проводять тренінги для педагогів "профтеху". Навички відпрацьовують на будівлях, пошкоджених під час ворожого наступу 22-го року. Мої колеги бачили, як викладачі навчаються сучасному утепленню будинків.
Михайло Васянович, представник компанії-виконавця тренінгу:
- Сьогодні у нас таких 8 імпровізованих зон для всіх учасників, на яких ми відпрацьовуємо безпосередньо виконання утеплення: від підготовки основи до армування утеплювача. - Що вже виконано? - Зроблено підготовку основи, безпосередньо закріплено утеплювач на клей, приклеєний утеплювач і відбулось уже дюбеління нашого утеплювача.
Вітчизняне будівництво не стоїть на місці, наголошує Михайло Васянович. Він - професійний будівельник, а нині ще й тренер освітнього проєкту для викладачів. Каже, працювати з сучасними матеріалами за новітніми технологіями набагато легше й заразом ефективніше, ніж колись. І наводить приклади.
Михайло Васянович, організатор тренінгу:
Це дюбель, який не потребує спеціально якогось забивання, просто спеціальна коронка відразу засвердлює, вибурює місце під утоплення самої шляпки, і таким чином, потім отака заглушечка вставляється сюди. І повністю у нас виходить фасад без проявлення якихось там дюбельних систем. Ось така от заглушечка!
Один з учасників тренінгу - Андрій, він викладає у закладах професійної освіти вже понад 20 років. Переконаний: будь-який обмін досвідом виводить освіту на якісно новий рівень.
Андрій Пронь, викладач закладу професійної освіти:
Десь хтось щось, можливо, не вміє. А введення саме цього процесу, саме цієї програми, термомодернізація дає можливість крокувати в майбутнє, тому що ми розуміємо, що енергоносії дорожчають, все здорожчує, і саме утеплення фасаду дає можливість нам економити на енерго і теплоносіях.
Три десятки педагогів самі стали учнями. На одному з будинків, пошкодженому росіянами, вони навчаються працювати з різними утеплювачами та кріпленнями, штукатурять та фарбують. Глобальна мета проєкту - забезпечити професійними кадрами український ринок праці. Але для цього спершу треба підготувати педагогів, які навчають майбутнє покоління майстрів.
Микола Скиба, Керівник напряму "Розширення освітньої пропозиції" освітнього проєкту:
Наш проєкт поєднує бізнес із закладами профосвіти. У нас кілька фокусів: це і директори, які навчаються сучасним засадам управління, і майстри виробничого навчання, яких ми прагнемо ознайомити із тими технологіями, матеріалами, підходами, які на сьогодні є на ринку. З одного боку ми сприяємо оновленню документально-технічної бази, а з іншого - розвитку навичок майстрів з тим, щоб вони могли це потім учням передати.
Одна з головних перепон на шляху розвитку профтехосвіти - це суспільні стереотипи про непрестижність робочих професій. Їх досі обирають дуже мало випускників шкіл. Як наслідок - дефіцит кадрів на ринку. Один майстер на всі руки зараз вартує десятьох випускників юридичного чи економічного профілю.
Сергій Короленко, державний експерт директорату професійної освіти МОН України:
У нас йде війна, багато руйнацій, і потрібно відбудовувати, а після перемоги всі зусилля на відновлення мають бути. Тому зрозуміло, що ці кадри будуть дуже і дуже потрібні. Показ, як відбувається утеплення фасадів у сучасних умовах, він руйнує стереотипи й показує, що це професія, яка дуже престижна, яка дуже потрібна, і роботу за цією професією повинні виконувати дуже якісні фахівці.
Тренінги для освітян фахівці-будівельники планують і надалі. Знання педагоги передаватимуть учням вже у навчальних закладах. Учасники та організатори заходу переконані: такий ланцюжок є максимально ефективним на шляху післявоєнного відновлення України.