На КПП "Лужанка - Берегшурань" стартував рух пустих вантажівок [ Редагувати ]
На пункті пропуску "Лужанка - Берегшурань", що на кордоні з Угорщиною, запустили оформлення вантажівок. Наразі - лише порожніх, масою понад сім з половиною тонн. Для цього зробили додаткову смугу руху. Запуск цього напрямку - результат втілення двосторонньої угоди між урядами України та Угорщини про розширення роботи пункту перетину. І старт великої реконструкції цього КПП. Що планують зробити за майже 10 мільйонів євро - розкаже Мар'яна Мартин.
Водій Михайло чи не щотижня їздить в Угорщину. У Будапешті завантажуватиме товар. Зазвичай кордон українсько-угорський кордон перетинає в пункті пропуску "Чоп - Захонь".
Михайло, водій вантажівки:
Коли як, коли понад 4 доби, коли менш як 2 діб.
Зараз вперше їде через КПП "Лужанка - Берегшурань".
Михайло став першим, хто перетнув кордон вантажівкою саме тут. Раніше цей пункт пропуску працював лише для пасажирського транспорту та фур меншої тоннажності, в грудні вдалося запустити рух порожніх великогабаритних машин.
Сергій Деркач, заступник Міністра розвитку громад та територій України:
Тут взагалі не було смуги руху для вантажних автомобілей, і це дало нам можливість говорити з угорською стороною, про те, що давайте запускати порожні автомобілі. На сьогодні для пустих тут є вся необхідна інфраструктура, ми будемо будувати нову окрему смугу руху.
На КПП облаштували додаткову смугу руху, умови для паспортного контролю. Рух машин без вантажу поки що можливий лише в напрямку Угорщини. Але це перший крок до повної реконструкції КПП, що стартувала місяць тому.
Станіслав Балуєв, заступник керівника Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області:
Під час будівництва 1 черги ми побудуємо всю необхідну мінімальну інфраструктуру для виконання митних і прикордонних формальностей на одній половині КПП. Друга черга дозволить нам відкрити КПП в повному обсязі для повноцінного використання і повноцінного вантажопотоку.
Тут планують здійснити реконструкцію під'їзної дороги й влаштувати пішохідну зону, у планах і встановлення систем зважування в русі для вантажівок - на в'їзді та виїзді. Бюджет проєкту майже 10 млн євро. Втілюватимуть його коштом міжнародних партнерів та держбюджету. Головна мета - зменшити навантаження на єдиний в країні вантажний пункт пропуску з Угорщиною "Чоп - Захонь".
Віктор Микита, заступник керівника Офісу Президента України
У нас збільшилася кількість вантажних автомобілів, які здійснюють перетин до країн Європи. Економіка на західній частині країн розвивається, і важливо, щоб саме проїзд і на ПП вантажних автомобілів не стримував цей процес.
Це вже не перша спроба запустити повноцінну роботу цього КПП. Будівництво починали ще 10 років тому. Угорці свої роботи завершили, а Україні забракло коштів. Зараз партнери сподіваються, що об'єкт здадуть до кінця 2026 року. Адже у планах кілька інших спільних проєктів.
Левенте Модьор, заступник міністра з питань зовнішньої економіки та закордонних справ Угорщини:
У нас на черзі через кілька місяців відкриття пункту перетину "Надь - Паладьходш". Ми плануємо подати великий пакет інвестиційних проєктів у Брюссель, у якому будемо просити разом фінансування. За нашими планами, сюди буде входити розбудова двох великих автомагістралей, нового мосту через Тису на КПП "Чоп - Захонь". А також на КПП "Дзвінкове - Лоня", ми хотіли б створити повноцінний транспортний коридор.
Перетин кордону через пункт пропуску "Лужанка - Берегшурань" перевізникам, що їдуть на порожніх ваговозах масою понад сім з половиною тонн, вже доступний через "єЧергу".