Морський щит України: як катери ВМС боронять Чорне море [ Редагувати ]
Захист цивільного судноплавства, відбиття повітряних атак та охорона морських рубежів - усе це входить в обов'язки Військово-морських сил, які цілодобово патрулюють територіальні води України.
З урахуванням заходів безпеки, екіпажі кораблів не часто демонструють свою роботу журналістам, але для нашої знімальної групи зробили виняток. Далі репортаж Андрія Анастасова.
Бойова тривога, загроза нападу повітряного противника, силам ППО – боєготовність номер один. Розпочати пошук повітряної цілі.
Екіпаж катера Військово-морських сил ЗСУ починає патрулювання вздовж узбережжя Чорного моря…
Згодом загроза минає – і є змога поспілкуватися. Артем у лавах ВМС уже два роки. На борту катера спостерігає за надводним і повітряним простором та керує бойовим модулем - потужним кулеметом.
Артем, військовослужбовець ВМС ЗСУ:
Таке обладнання дозволяє вести вогонь дистанційно – і вдень, також і вночі, тобто все керується з ходової рубки – монітор і ручка управління, коли катер йде, хитається, то пушка стабілізується, вона знаходиться в тому положенні, на якому вона зафіксована.
На кормовій палубі – додаткові два кулемети. Одним із них – американським – особливо задоволений військовий моряк Анатолій. Мовляв, швидкість стрільби аж до шести тисяч пострілів на хвилину!
Анатолій, військовослужбовець катера ВМС ЗСУ:
Цей кулемет переданий нам партнерами із США. Призначення цього кулемету – знищувати надводні та повітряні цілі противника.
Крім відбиття повітряних атак, серед завдань екіпажу – забезпечити роботу українського морського коридору. На судноплавних шляхах патрулі виявляють дрейфувальні ворожі міни.
Ілля, військовослужбовець ВМС ЗСУ:
Ну, це для цивільного судноплавства дуже велика загроза, бо при зустрічі цивільного судна з міною це може призвести до його затоплення та загибелі цивільних людей. – Яким чином ви забезпечуєте те, щоб на шляху не було цих мін? – Огляд, візуальний огляд, контроль коридору за допомогою технічних засобів.
Такі сучасні патрульні катери у межах проєкту "NAVY 18-WP" свого часу передали партнери з Естонії. Судна - маневрові, а завдяки спеціальним стабілізаторам стійко переносять шторм.
Андрій Анастасов, кореспондент:
Катер – сімнадцять метрів завдовжки, та розвиває досить непогану швидкість – тридцять три вузли. Це понад шістдесят кілометрів на годину.
Тут у кожного власна ділянка відповідальності: командир керує катером, помічник прокладає маршрут, механік стежить за ходовою частиною. Усі разом працюють як єдиний організм.
Олександр, військовослужбовець ВМС ЗСУ:
Чим більше злагоджений екіпаж, тим більша бойова ефективність цього катера. Всі мають розуміти, що робити в різних ситуаціях – різні ситуації можуть бути, і вони можуть бути спонтанні навіть зараз.
Такі патрулювання екіпажі здійснюють цілодобово. Робота у морі завжди має підвищений рівень небезпеки. Нині додається ще й загроза ворожих обстрілів, адже для окупантів флот є пріоритетною ціллю. Але моряки впевнені: випробування ще більше загартовують їхній характер, бо море любить сміливців, а ті – непереможні.
Ілля, військовослужбовець ВМС ЗСУ:
Ну, більшість з нас вже до цього звикла. Ми розуміємо, що це небезпечно, але хтось це має виконувати. Ось наразі це ми.